مدیر طرح ساماندهی ناژوان مطرح کرد؛ رونمایی از اطلس جامع باغ پرندگان

سید رسول هاشمیان مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: اطلس فاخر و جامع باغ پرندگان برای اولین بار تدوین و آماده شده که در روزهای آینده رونمایی می گردد .

سید رسول هاشمیان  با بیان اینکه این اثر یکی از مجموعه تولیدات حوزه ارتباطات طرح ساماندهی ناژوان است که همراه با سایر محصولات و تولیدات ماندگار ناژوان آماده عرضه عمومی است، اظهار داشت:همواره ضرورت وجود دانشنامه ای جامع و البته کاربردی در باغ پرندگان احساس می‌شد که محدودیت های کرونا باعث شد تا با بهره گیری از دانش کارشناسان باغ این مجموعه ارزشمند و ماندگار خروجی پیدا کند .

هاشمیان با اشاره به اینکه این اطلس شامل تصاویر زیبای پرندگان، معرفی خانواده ها و گونه های مختلف پرندگان موجود در باغ، اطلاعات زیستی، پراکندگی ، تغذیه و نحوه تولید مثل آنهاست، افزود: برای تهیه تصاویر این کتاب علاوه بر تصاویر نشریات الکترونیکی بین المللی،  بیش از 2500 عکس از پرندگان موجود باغ در حالت‌ها و مکان‌های مختلف گرفته شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: نگهداری و حفاظت از پرندگان موجود در باغ با  شرایط خاص امسال بسیار سخت بود که به لطف خدا به بهتری نحو و بدون مشکل خاصی انجام گرفت .

هاشمیان با اشاره به لزوم اطلاع رسانی از ظرفیت ناژوان در سطح ملی و فراملی خاطرنشان کرد: اولین پایگاه اینترتی باغ پرندگان نیز در حال ویرایش نهایی برای ارائه مطلب به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی است .

وی با اشاره به تنوع گونه های مختلف پرندگان در این باغ افزود: در این پایگاه سعی شده تا علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری ناژوان به معرفی مختصر و کاربردی 120گونه پرنده موجود در باغ پرندگان در قالب 26 خانواده کلی پرندگان پرداخته شود .

هاشمیان با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس درصد زیادی از گردشگران مجموعه ناژوان را تشکیل می دهند به همین دلیل اقدام به بارگزاری اطلاعات این سایت به زبان عربی نمودیم، تصریح کرد:در مراحل بعدی تکمیل این سایت، نقشه واقعیت افزوده و آرشیو تصاویر و صدای پرندگان نیز به مطالب موجود اضافه خواهد شد .