شرکت رویش صنعت آیریک؛ کشورهای همسایه بهترین بازار برای محصولات‌مان هستند/ جابجایی 5 هزار نفر در روز با محصولات شرکت رویش صنعت آیریک

مدیرعامل شرکت رویش صنعت آیریک گفت: عمده فعالیت شرکت رویش صنعت در حوزه طراحی و ساخت جک و پاور آسانسورهای هیدرولیک است و در همین زمینه صادرات به عراق و عمان داریم.

 

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، کیانوش موحدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: شرکت رویش صنعت آیریک فعالیت ابتدایی خود را از سال 1385 آغاز و در این راستا با شرکت‌های  همچون فولاد مبارکه، اسنوا و قرارگاه خاتم الانبیا فعالیت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت رویش صنعت آیریک با بیان اینکه به صورت مستقیم برای 15 نفر و غیرمستقیم 500 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده‌ایم، افزود: محصولی تولید می‌کنیم که رقبای قدرتمند آلمانی و ایتالیایی داریم.

وی با اشاره به اینکه در حدود 3 هزار پروژه در سطح کشور داریم، تصریح کرد: 1500 پروژه آنها در اصفهان فعال هستند و 5 هزار نفر در روز با تجهیزات ما جابجا می‌شوند.

کشورهای همسایه بهترین بازار برای محصولات‌مان هستند

موحدزاده با بیان اینکه عمده فعالیت شرکت رویش صنعت آیریک در حوزه طراحی و ساخت جک و پاور آسانسورهای هیدرولیک است، خاطرنشان کرد: در همین زمینه صادرات به عراق و عمان داریم، معتقدیم که کشورهای همسایه بهترین بازار برای محصولات‌مان هستند و درصدد صادرات به کشورهای شمالی هم هستیم.

آموزش هنرجو در 36 رشته و ارتقای توانایی فنی در استان اصفهان

وی گفت: نخستین شرکتی هستیم با تجهیزات‌های کامل در حوزه آموزش صنایع جوشکاری، فرزکاری و مکانیک و در 36 رشته، هنرجو برای استان اصفهان تامین می‌کنیم در این راستا هم توانایی فنی خودمان و هم استان را افزایش می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت رویش صنعت آیریک با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر صنعت با آن موجه هستند عدم توانایی فنی  و به تبع آن کند شدن روند پیشرفت است، بیان کرد: به همین دلیل آموزشگاه تاسیس کردیم که در آینده نه چندان دور نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مزیت محصولات شما نسبت به رقبای خارجی در چه مواردی است، افزود: زمانی که واردات ممنوع شود شرکت‌های داخلی قوی‌تر و رشد بهتر و سریع‌تری خواهند داشت و شرکت رویش صنعت آیریک نیز از این امر مستثنی نیست، از نظر کاری هم محصولات شرکت رویش صنعت آیریک تفاوتی با محصولات خارجی ندارند و حتی نسبت به محصولات خارجی مزیت استفاده از خدمات پس از فروش را داریم، همچنین مانع خروج ارز از کشور خواهیم شد.

موحدزاده پیرامون نوآوری در محصولات تولیدی شرکت رویش صنعت آیریک تصریح کرد: یک قطعه‌ای تولید می‌کنیم که مانع از سقوط آزاد آسانسور می‌شود و این قطعه حساس و وارداتی است که در حال حاضر تولیدکننده آن هستیم و قیمت خارجی آن نسبت به محصول تولیدی ما 7 برابر گران‌تر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون حجم تولید این شرکت خاطرنشان کرد: 500 دستگاه در سال توانایی تولید داریم که سالیانه 300 دستگاه مصرف داریم.

مدیرعامل شرکت رویش صنعت آیریک پیرامون تعامل با آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: در همین راستا تعامل موازی با فنی و حرفه‌ای داریم و وظایف آموزش و ارائه هنرجوهای توانمند و فنی را در 36 رشته به صورت پررنگ انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت رویش صنعت آیریک در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا امکان استفاده از متخصصان خارجی هم در این زمینه دارید، گفت: امکان دعوت و همکاری از متخصصان خارجی داریم ولی اکنون نیازی به این کار نداریم متخصصان داخلی با تجربه بالا در اختیار داریم، در همین راستا درصدد همکاری با اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که با آن مواجه هستیم ارزش افزوده و مالیات است که غالبا مشتریان تمایلی به پرداخت آن ندارند و بار سنگین مالی آن به دوش شرکت است و این امر سبب شده که در تولید و نیروی انسانی کنترل شده و محدود پیش برویم.

موحدزاده پیرامون تعامل با اصحاب رسانه تصریح کرد: بر این باوریم که اگر بهترین تولیدکننده باشید ولی دیده نشوید و خریدار نداشته باشید بدون شک شکست خواهید خورد، امیدوار هستیم اصحاب رسانه در این زمینه با ما و دیگر بخش‌های صنعت تعامل لازم را داشته باشند تا محصولات تولیدی و داخلی کشورمان به شهروندان بهتر و بیشتر معرفی شود.

وجود اجناس تقلبی در بازار و نوسانات قیمت سبب متضرر شدن تولیدکننده و مصرف کننده شده است

قاسم منصوری‌فر مدیر تولید شرکت رویش صنعت آیریک در این نشست با بیان اینکه تحریم به عنوان یک مشکل بزرگ در کشور مطرح است، اظهار داشت: وجود اجناس تقلبی در بازار هم از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم متاسفانه اکثر مشتریان هم از این امر اطلاع چندانی ندارند و چون قیمت اجناس تقبلی هم به مراتب پایین تر از محصولات باکیفیت است این امر هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده مشکل ساز شده است، تولیدکننده در این زمینه و در فروش با مشکل جدی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به عدم وجود ثبات در بازار و نوسانات قیمت به عنوان مشکل دیگر در این حوزه تصریح کرد: قیمت‌ها نوسان شدیدی دارند و قیمت گذاری نهایی محصولات مشکل است و به تبع آن مشتریان نیز ناراضی هستند که امیدوار هستیم این مشکلات به زودی برطرف شود.