کسب رتبه پنجم شهرستان سمیرم در شاخص‌های فرهنگی و هنری استان اصفهان

مرتضی نادری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم از ارتقاء شاخص های فرهنگی و هنری شهرستان سمیرم به رتبه پنجم استان خبر داد.

مرتضی نادری با بیان اینکه هر ساله عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی بر اساس شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی و نتایج آن اعلام می شود، اظهار داشت: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز چندین سال است که عملکرد ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها به طور منظم و مستمر ارزیابی شده و در فواصل ماهانه، فصلی و سالانه اعلام می گردد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر اساس این ارزیابی ها عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم در سال های اخیر به نحو بسیار چشمگیری ارتقاء یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در پایان شهریورماه سال ۱۳۹۷ که اینجانب توفیق خدمتگزاری در این شهرستان را پیدا کردم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم از نظر شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد در میان ۲۳ شهرستان استان در رتبه نوزدهم جای داشت در پایان همان سال رتبه شهرستان به ۱۳ و در پایان سال ۱۳۹۸ به رتبه ۱۰ ارتقاء یافت.
نادری با اشاره به اینکه این روند ارتقاء رتبه در سال ۱۳۹۹ نیز علیرغم تاثیرات منفی که شیوع بیماری کرونا در عملکرد همه حوزه ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر داشت ادامه پیدا کرد، تصریح کرد: در همین راستا شهرستان سمیرم در پایان سال ۱۳۹۹ حائز رتبه هشتم استان شد.
وی بیان کرد: در آخرین ارزیابی عملکرد که تا پایان دی ماه سال جاری را مورد بررسی قرار داده است، شهرستان سمیرم در رتبه پنجم استان قرار گرفته و جزء ۵ شهرستان برتر استان از نظر شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد محسوب می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمیرم گفت: شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شامل ۲۵ مورد از قبیل تعداد ناشران، موسسات فرهنگی هنری، آموزشگاه‌های هنری، کانون‌های تبلیغاتی، تعداد برنامه های اجرای صحنه ای موسیقی و نمایش و نمایشگاه‌ها و …. است.
نادری در پایان تاکید کرد که این رشد و ارتقاء شاخص های فرهنگی و هنری دستاورد بزرگی است که بدون نقش آفرینی جدی هنرمندان و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای شهرستان و نیز تلاش همکاران در اداره شهرستان و نیز راهنمایی ها و همکاری های مدیران و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان امکان‌پذیر نمی شد و من بر خود فرض می دانم که از همه این عزیزان و بزرگواران قدردانی کنم و برای همه آرزوی توفیق روزافزون داشته باشم.