در نوروز ۱۴۰۱ انجام می‌شود: اجرای رویدادهای فرهنگی تفریحی در 7 نقطه شهر اصفهان

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از اجرای رویدادهای فرهنگی تفریحی در 7 نقطه شهر اصفهان شامل باغ غدیر، میدان امام علی(ع)، کوه صفه، میدان امام خمینی(ره)، تخت فولاد، گلستان شهدا و پارک جنگلی ناژوان خبر داد.

سعید امامی اظهار داشت: یکی از سیاست های تدوین و طراحی برنامه های فرهنگی تفریحی از سوی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تاکید بر ایجاد تمرکز در برنامه ها و پرهیز از تکثر و فراوانی بی هدف برنامه ها بوده است. به این صورت که به جای اجرای چندین و چند برنامه متعدد، نسبت به اجرای تعداد مشخصی برنامه در 7 نقطه شهر تاکید کرده و برنامه ها را بر اساس رویکرد و قالب مشخصی طراحی و تدوین کرده ایم.

باغ غدیر؛ محل اجرای رویدادهای تفریحی، سرگرمی و ورزشی

وی باغ غدیر را یکی از مراکز اجرای برنامه در ایام نوروز دانست و گفت: باغ غدیر به طور مشخص محل اجرای رویدادهای تفریحی، سرگرمی و ورزشی شده و شهروندان و گردشگران می‌توانند با حضور در این مکان از بازی ها و ورزش های بومی، محلی و مهیج که برای رده سنی کودک، نوجوان و جوان تدارک دیده شده، بهره مند شوند.

میدان امام علی(ع)؛ محل اجرای برنامه های تاریخی و هویتی

امامی ادامه داد: میدان امام علی(ع) به عنوان یکی از میادین تاریخی شهر اصفهان محلی برای اجرای برنامه های تاریخی و هویتی در نظر گرفته شده است. حال و هوای مرتبط با اصفهان قدیم در قالب برپایی بازارچه های هنری و فرهنگی، اجرای نمایش، اجرای برنامه های مرتبط با آیین های نوروزی در تاریخ اصفهان و… در این میدان اجرا می‌شود.

پارک صفه و میدان امام خمینی(ره)؛ محل اجرای رویدادهای خانواده محور

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از پارک کوهستانی صفه و میدان امام، به عنوان دو نقطه دیگر جهت برگزاری برنامه های خانواده محور یاد کرد و گفت: تلاش شده است برپایی دورهمی های خانوادگی در این دو مکان، محوریت اصلی را داشته باشد و برنامه ها به نحوی مختصر و کوتاه طراحی و اجرا شوند که مزاحمتی برای این دورهمی ها ایجاد نکنند.

وی اضافه کرد: مثلا در کوه صفه جشنواره بزرگ بادبادک ها و جشنواره مچ اندازی و در میدان امام، بازی چوگان و ورزش های باستانی را خواهیم داشت که در زمانی کوتاه و محدود برگزار می‌شوند و به ایجاد حال و هوای شاد و مفرح در میان خانواده ها کمک می کنند.

تخت فولاد و گلستان شهدا؛ محل اجرای رویدادهای معنوی

امامی درباره تخت فولاد و گلستان شهدا نیز اظهار کرد: تخت فولاد با حال و هوای معنوی و تاریخی اش به عنوان مرکزی برای برگزاری رویدادهای گردشگری معنوی و گلستان شهدا به عنوان مرکزی برای اجرای برنامه هایی با حال و هوای ایثار و شهادت انتخاب شده اند. به این صورت که هر شب یکی از شهدای شاخص اصفهان که در میان مردم کمتر شناخته شده هستند به شهروندان و گردشگران معرفی می‌شوند.

ناژوان؛ محل اجرای برنامه های سلامت محور و جشن های شبانه

وی خاطرنشان کرد: پارک جنگلی ناژوان هفتمین نقطه انتخاب شده برای اجرای رویدادهای فرهنگی تفریحی در ایام نوروز 1401 است که برنامه هایی با محوریت سلامت در آن اجرا می شود.

امامی افزود: برپایی غرفه های پایش سلامت و راهنمای تغذیه سالم در جاده سلامت پارک ناژوان، اجرای جشن های شبانه با حضور برگزیدگان مسابقه عصر جدید و آیتم های شاد در میدانگاه اصلی جاده سلامت از جمله برنامه هایی است که در این مکان اجرا می شوند.

رویداد تحویل سال نو و موزه گردی

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد سفر شهر اصفهان خبر داد: به جز اینها، چند برنامه غیرمتمرکز نیز در ایام نوروز خواهیم داشت که شامل برنامه تحویل سال نو در گلستان شهدا و میدان امام(ره) و موزه گردی در قالب برگزاری تورهای گردشگری برای بازدید از 6 موزه شاخص شهر اصفهان است و گردشگران و شهروندان می‌توانند در ایام نوروز در آنها شرکت کنند.