هفدهمین نمایشگاه قرآن وعترت استان اصفهان با شعار «قرآن کتاب زندگی» از پنجم اردیبهشت برپا خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هفدهمین نمایشگاه قرآن وعترت استان با شعار « قرآن کتاب زندگی » از پنجم اردیبهشت برپا خواهدشد و بیش از ۶۰ محفل بزرگ قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف استان اصفهان درحال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک ولادت باسعادت کریم اهل بیت علیهم السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام با اعلام برخی از برنامه های فرهنگی و هنری قرآنی پرداخت و اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت های قرآنی صرفا مختص به ماه مبارک رمضان نبوده، و لازم است در همه ایام توجه به ترویج فرهنگ قرآن و عترت داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در جامعه را یک ضرورت دانست و افزود:در زمینه تنوع و تعدد برنامه های قرآنی محدودیت قائل نیستیم و با توجه به ضرورت، در همه شهرستان ها و بخش ها فعالیت های قرآنی را خواهیم داشت و ضرورت دارد یک جریان سازی قرآنی در جای جای استان ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه برنامه های بسیاری برای ماه مبارک رمضان از طرف این اداره کل پیش‌بینی شده ادامه داد: یکی از برنامه‌ها توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بحث جهاد تبیین و برگزاری محافل قرآن خواهد بود.

حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان و بخش، فعالیت های قرآنی در این مناطق را خواهیم داشت.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری و جلسات وبرنامه های روزانه قرآن در شهرهای اصفهان،کاشان، شهرضا، آران وبیدگل، مبارکه ، فریدن ، فریدونشهر ، برخوار، شاهین شهر ومیمه،دولت آباد، بادرود،بهارستان ،افوس،تیران ،درچه،خمینی شهر ،دهاقان،گز،سمیرم ،قهدریجان، نجف آباد ،خوانسار، گلپایگان ، فلاورجان و برخی از دیگر شهرستان های از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.
وی نشست های شعر با موضوع رمضان ، قصه گویی قرآنی ،کارگاه خوشنویسی و نقاشی را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان توسط این اداره کل در شهرستان های استان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوره های تفسیر و تدبر در کانون های فرهنگی هنری مساجداستان در طول ایام ماه مبارک رمضان افزود: تجلیل از فعالان قرآنی همزمان با محافل قرآنی، مسابقه رادیویی رمضان، دوره های آموزش قرآن و نهج البلاغه در محلات شهرستان اصفهان نیز در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد که با همکاری مراکز وموسسات قرآن وعترت در استان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان در نمایشگاه قرآن و عترت با عرضه 2200 کتاب علوم قرآنی، عرضه محصولات فرهنگی و نرم افزارهای قرآنی با تخفیف های مناسب و همچنین عرضه تولیدات فعالان فرهنگی در حوزه مد و لباس و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری از جمله شعر و قصه های قرآنی ، زنان و خانواده، کارگاه های تجسمی و .‌.. در محل نمایشگاه از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است.