مدیر باغ گلها خبر داد: بازدید بیش از ۲۸۵ هزار گردشگر از باغ گلها در چهارماهه نخست امسال

مدیر باغ گلها با اشاره به فعالیت‌های عمرانی با هدف بازسازی و بهسازی این مجموعه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ گفت: بیش از ۲۸۵ هزار گردشگر در چهارماه نخست سال 1401 از باغ گلها بازدید کرده اند.
باغ گلها که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان شناخته می‌شود و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند، تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اداره می‌شود.
اینکه در یک سال اخیر چه اقداماتی برای بهبود وضعیت این باغ و خدمت رسانی بهتر به شهروندان انجام شده است، سوالی است که مدیر باغ گلها در پاسخ به آن گفت: بازسازی کامل آبنمای میانی باغ گلها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان، ایمن‌سازی برکه به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰متر مربع، کاشت گل‌های فصلی در آستانه نوروز با اعتبار 1.5 میلیارد تومان، ایجاد بام سبز در ساختمان سرویس بهداشتی باغ گلها، ایمن‌سازی‌ تابلوهای برق و به روزرسانی آنها و حذف درختان خطرآفرین به دستور کمیته رفع خطر سازمان پارک‌ها از جمله این اقدامات بوده است.
حسین وثوقی ادامه داد: همچنین حفر ۱۵۰ چال کود جهت تغذیه بهتر گیاهان و درختان، بهسازی محوطه‌های داخلی باغ شامل دمنوش خانه، باغ ژاپنی، باغ ایتالیایی و گلخانه کاکتوس، اتصال آب برکه به شبکه آبیاری، کاشت گل‌های دائم و فصلی در اردیبهشت ماه، نصب ۵۰۰ تابلوی معرفی برای شناسایی راحت‌تر گیاهان و جایگزینی نیمکت‌های بتنی با ۷۵ نیمکت سنگی زیبا و همخوان با ماهیت باغ از دیگر اقدامات انجام شده در باغ گلها بوده است.
مدیر باغ گلها از تعمیر و بازسازی تمامی المان‌های موجود در این باغ خبر داد و افزود: یک المان چهارطاقی و المان پنجره نیز به باغ اضافه شده و تمامی پروژکتورهای پرمصرف با پروژکتورهای ال.ای.دی کم مصرف جایگزین شدند.
برپایی کلاس‌های آموزشی گیاهان آپارتمانی و دارویی در باغ گلها
وثوقی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تفریحی این مجموعه گفت: کلاس‌های آموزشی گیاهان آپارتمانی و گیاهان دارویی با همکاری سازمان فنی حرفه‌اي در باغ گلها برگزار می‌شود.