رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: سفر رئیس جمهور به اصفهان یک اقدام جهادی برای پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان بود

سه شنبه هشتم شهریورماه، همزمان با سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی و آخرین روز از هفته دولت، روابط عمومی دانشگاه نشست خبری مطبوعاتی را در خصوص علمکرد یکساله دانشگاه در حوزه های مختلف، با حضور رییس دانشگاه، معاونین درمان و غذا و دارو و جمعی از اصحاب رسانه های مختلف، برگزار نمود.

در ابتدا دکتر شاهین شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، رمز ماندگاری و رسیدن به اهداف را مردمی بودن و پشتکار در کارها عنوان کرد و افزود: ما بعنوان مسئولین در حوزه سلامت، وظیفه ارتقا و تامین سلامت را برعهده داریم، همچنین به عنوان خادمین مردم، باید شهدا را سرمشق زندگی و کار خود قرار دهیم.
افزایش 25 ساله طول عمر و امید به زندگی ایرانیان پس از انقلاب
وی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را بحث افزایش 25 ساله طول عمر و امید به زندگی مردم و رسیدن به بالای 75 سال عنوان کرد که این مهم، یکی از شاخص های ویژه نظام سلامت در دنیا مطرح می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دستیابی به این دستاورد را مرهون تلاش های شبانه روزی تمامی بهورزها در روستاهای مناطق محروم، خانه های بهداشت، پزشکان، ایجاد زیر ساخت های لازم، تامین واکسن های مورد نیاز، مراقبت های مادران و نوزادان …. و از همه مهمتر نظام ادغام یافته آموزش در بهداشت و درمان عنوان کرد.
دکتر شیرانی اولویت کاری از زمان برعهده گرفتن مسئولیت را بحث کرونا و مقابله با این بیماری بیان نمود و افزود: با همت مسئولین وزارت بهداشت و کشور با افزایش تولید واکسن های داخلی و وارد کردن واکسن های خارجی و همچنین اجرای طرح شهدای سلامت، آمار واکسیناسیون به بالای 90 درصد رسید و همچنین از مرگ و میرهای بالای 700 نفر در روز به روزهای صفر کرونایی نیز رسیده ایم.
همچنین در همین راستا برای کنترل شرایط بحرانی اقدام به راه اندازی ICU های جدید در بیمارستان ها، بخش هایی برای اطفال، بحث های اغنایی واکسن برای مردم و … نموده ایم.
سفر رئیس جمهور به اصفهان یک اقدام جهادی برای پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان بود
وی سفر اخیر ریاست جمهوری به اصفهان را یک اقدام جهادی برای پروژه های نیمه تمام در حوزه های بهداشت و درمان بیان نمود و تصریح کرد: در استان اصفهان تمامی پروژه های بالای 50 درصد مانند پروژه های بیمارستان های کودکان امام حسین (ع)، چمران، کلینیک باروری ناباروری شهید بهشتی، بیمارستان امین، ساعی خمینی شهر، شیخ بهایی نجف آباد، ورزنه، دهاقان، سمیرم و برخوار در حال اتمام و تکمیل شدن هستند.
رییس دانشگاه تقویت موضوع پیوند اعضا(کلیه، کبد، مغز استخوان)، راه اندازی بخش پیوند سلولهای بنیادی، تامین دستگاه های مورد نیاز بیمارستان ها از قبیل: سی تی اسکن و ام ار ای برای شهرستان های فریدونشهر، خمینی شهر، شهرضا، خوانسار، میمه، تامین 2 دستگاه شتابدهنده ویژه بیماران سرطانی در بیمارستان سیدالشهدا(ع)، مجوز نصب دستگاه scan pet برای تشخیص انواع تومورها و سرطان ها در بیمارستان فارابی، نصب دستگاه سی تی آنژیو 256 اسلایسی برای بیماران قلبی عروقی در بیمارستان چمران و تزریق 9 میلیون واکسن در دزهای مختلف را از مهمترین اقدامات دانشگاه در طی ده ماه اخیر بیان کرد.
دکتر شیرانی به تبدیل وضعیت 3500 نفر از نیروهای ایثارگر دانشگاه اشاره کرد و افزود: معوقات پرسنلی نیز از سال 1397 تا قسمتی از سال 1400 نیز پرداخت گردیده است.
رییس دانشگاه در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی و آموزشی نیز به بازسازی کل سلف سرویس، راه اندازی سلف صنعتی، بازسازی خوابگاه ها، افتتاح سالن ورزشی ویژه بانوان، راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه، کسب رتبه های متعدد آموزشی و پژوهشی، ارتباط با کشور عراق و تبادل دانشجویان بین الملل و 18 ثبت اختراع اشاره نمود.

اجرای طرح دارویار در استان اصفهان
در ادامه دکتر اعتباری معاون غذا و دارو نیز در سخنان خود مهمترین اقدام در حوزه غذا ودارو طی یکسال گذشته را جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی به روسیه بدلیل وجود باقیمانده آفت کش ها در محصولات عنوان کرد که این اتفاق برای استان اصفهان بسیار مهم و حیاتی بود.
وی همچنین به اجرای طرح دارویار از24 تیرماه در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور حذف یارانه هایی که باعث اختلال در تولید و نیز قاچاق دارو می شود، اجرایی گردیده، به عبارت دیگر انتقال این یارانه از تولید کننده به مصرف کننده می باشد.
دکتر اعتباری افزود: در این طرح با اصلاح قیمت داروهای تولیدی، قاچاق دارو بشدت کاهش یافته و کمک شایانی به رونق تولید داخل گردیده است، با توجه به این موضوع که استان اصفهان در کشور سومین تولید کننده فرآورده های دارویی، مکمل و طبیعی بعد از تهران و البرز می باشد.
وی تصریح کرد: در این طرح 366 قلم از داروهای بیماری های مزمن از قبیل دیابت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و از طریق نسخه پزشک هیچگونه افزایش قیمتی را برای بیماران نداشته ایم، همچنین برای بیماری های مزمن با پرداخت یک ویزیت، سه بار دریافت دارو از داروخانه را مدنظر قرار داده اند.
شایان ذکر است در پایان جلسه بهمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، شاخه گل و هدایایی توسط مسئولین به خبرنگاران اهدا و از زحمات آنان در اطلاع رسانی اخبار حوزه سلامت و ارتقای سطح سواد سلامت مردم تقدیر و تشکر نمودند.