سپاهان 1 ذوب آهن 1 / تقسیم امتیازات در شهرآورد اصفهان

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران، دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند و هفتاد و یکمین شهرآورد اصفهان را برگزار کردند.
زردپوشان اصفهانی این دیدار را با ترکیب پیام نیازمند،محمد دانشگر، رناتو داسیلویرا، امید نورافکن، رامین رضاییان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی، فرشاد احمدزاده، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو آغاز کردند.
در آن سوی میدان نیز حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، محمد قریشی، پویا پورعلی، محمدامین درویشی، سجاد آشوری، آرمان قاسمی، امیرحسین جدی، محمدعلی فرامرزی، سجاد جعفری و محمدرضا سلیمانی 11 بازیکن ترکیب ذوب‌آهن برابر سپاهان را تشکیل دادند.
در همان ابتدای بازی سپاهان در جناح راست صاحب یک ضربه آزاد شد که رامین رضائیان با یک ارسال بلند توپ را روی دروازه ذوب‌آهن فرستاد و ضربه سر داسیلویرا در آغوش فرعباسی قرار گرفت.
در دقیقه 5 بازی محمد امین درویشی در میانه میدان روی بازیکن سپاهان مرتکب خطا شد و از داور کارت زرد دریافت کرد.
امید نورافکن در دقیقه 9 بازی از جناح چپ زمین صاحب توپ شد و در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن با فاصله زیادی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.
بازی در 15 دقیقه نیمه نخست کیفیت چندانی نداشت و بیشتر زمان بازی به درگیری‌های میانه میدان سپری شد و تعداد خطاهای بازیکنان بالا بود.
یاسین سلمانی در دقیقه 20 بازی صاحب یک موقعیت خوب شد اما مدافعان ذوب‌آهن با قطع توپ مناسب مانع از شوت‌زنی سلمانی شدند و در ادامه نیز علی‌نژاد به توپ نرسید و در برخورد با بازیکنان ذوب
آهن دچار مصدومیت جزئی شد.
شهریار مغانلو در دقیقه 23 بازی روی ارسال بلند نیازمند از کمند آفساید بازیکنان ذوب‌آهن گریخت و در بین 3 مدافع سبزپوش با یک ضربه پای چپ دروازه ذوب‌آهن را باز کرد و گل اول فصلش را به ثمر رساند.
ذوب‌آهن در دقیقه 29 بازی در میانه‌های زمین صاحب یک ضربه آزاد شد که ارسال بلند ذوبی‌ها به محوطه جریمه سپاهان، با مشت نیازمند از محوطه جریمه دور شد.
سجاد آشوری در دقیقه 30 بازی از جناح چپ با شوت سرکش دروازه سپاهان را تهدید کرد اما پیام نیازمند با کف دست توپ را دفع کرده و به کرنر فرستاد.
سجاد آشوری در دقیقه 34 بازی از جناح چپ به محوطه جریمه سپاهان نفوذ کرد که با خطای نورافکن متوقف شد و داور خطای پنالتی مدافع سپاهان را اعلام نمود. آرمان قاسمی، مدافع ذوب‌آهن پشت ضربه پنالتی ایستاد و با ضربه دقیق و پر قدرت گل تساوی بازی را به ثمر رساند.
در دقیقه 39 بازی مانوئل فرناندز با یک پاس دقیق در محوطه جریمه ذوب‌آهن، فرشاد احمدزاده را در موقعیت گلزنی قرار داد اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید این موقعیت را از سپاهانی‌ها گرفت.
امید نورافکن در دقیقه 40 پشت محوطه جریمه صاحب یک موقعیت خوب شد اما شوت سرکش این بازیکن با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.
نیمه دوم این دیدار در حالی آغاز شد که سپاهان دیدار را تهاجمی آغاز کرد و ذوبی‌ها در لاک دفاعی فرو رفتند.
در دقیقه 56 ضربه فنی رامین با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 58 ضربه ضربه هافبک ذوب از پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلاف کمی از بالای دروازه نیازمند به بیرون رفت.
در دقیقه 65 ضربه سجاد آشوری از از سمت راست محوطه جریمه سپاهان با اختلاف جزئی به بیرون رفت.
در دقیقه 66 سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه امید نورافکن با اختلاف جزئی از کنار دروازه فرعباسی به بیرون رفت.
در اواخر دیدار هر 2 تیم دست به تعویض زدند و بازیکنان جوان خود را وارد میدان کردند.
در نهایت این دیدار کم فرصت با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

مهراب صابری