دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان: کشورمان برای توسعه پایدار نیازمند هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان گفت: ایران برای توسعه پایدار نیازمند هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری است..
علیرضا ایزدی با اشاره به اینکه رونق دوباره گردشگری ایران به حرکت و اقدامات سازنده در استان اصفهان نیاز دارد اضافه کرد: از نوروز امسال تاکنون اتفاقات مثبتی در این منطقه رخ داده که افق ١۴٠۴ را برای ما روشن تر کرده است.
وی با بیان اینکه تمدن بشریت مدیون اصفهان و طلایی ترین استان در کشور برای توسعه پایدار مبتنی بر این صنعت، دیار نصف جهان است افزود: اصفهان پایلوت مناسب برای نمایشگاه های بین المللی است و از سوی دیگر به تقویم بین المللی نیاز دارد.
دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری عصر پنجشنبه با حضور ١٨۵ مشارکت کننده از تمام استان ها و از صنایع زیر مجموعه گردشگری، هتلداری و صنایع دستی و با حضور میهمانانی از سنگال، پاکستان و مالزی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان گشایش یافت.
در این نمایشگاه، تفاهمنامه کدگذاری و شماره گذاری آثار صنایع دستی در حوزه ملی و بین المللی، مابین نمایندگان وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شد.
رونمایی از ٢ اثر فاخر صنایع دستی شامل نگارگری و مینیاتور مشاهیر ایران بر روی فلز، هنری از استاد بهرام الیاسی از دیگر برنامه های افتتاح نمایشگاه بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خواسته هنرمندان از رییس جمهور رسیدگی به وضع گردشگری و صنایع دستی و رفع مشکلات عدیده این بخش است.
عباس مقتدایی با تاکید بر اینکه اقدامات کنونی در حل معضلات قدم های ابتدایی است که باید به سرعت افزایش یابد افزود: مشکلات باید بصورت جهشی رفع شود.
به گفته وی در مجلس شورای اسلامی، فصل بودجه باید برای توسعه گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

دوازد‌همین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتل‌داری اصفهان در تاریخ هفتم تا یازدهم مهرماه 1401 در محل نمایشگاه اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به بازدید رویدادهای نمایشگاهی می‌توانند در تاریخ هفتم تا یازدهم مهرماه در ساعت 11 الی 20 به محل برگزاری نمایشگاه اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت مراجعه کنند.

ناهید افشاری