مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان: میراث ناملموس تخت فولاد شناسایی و ثبت می‌شود

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از اجرای طرح پژوهشی و مطالعاتی شناسایی و ثبت میراث فرهنگی ناملموس قبرستان تاریخی تخت فولاد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران، ابراهیم عمرانی با تأکید بر اینکه گورستان‌های تاریخی بخش مهمی از مناظر طبیعی و مصنوعی محیط پیرامون ما هستند، گفت: این گورستان‌ها به واسطه ارتباط ساختاری خود با جنبه‌های اسطوره ای، اخلاقی و دینی سهم مهمی در باورهای اعتقادی انسان‌ها دارند.
وی با بیان اینکه مجموعه تخت فولاد نیز ارزش‌های ملموس و ناملموس زیادی را در خود پنهان کرده است، افزود: نظام پیچیده و پذیرفته شده ای از نشانه‌ها، یادمان‌ها و موتیف‌های انتزاعی از جمله سنگ قبور، بناهای آرامگاهی و آئین‌های به جا مانده در تخت فولاد به عنوان میراث ناملموس این گورستان به شمار می‌رود که لازم است در قالب یک اقدام مطالعاتی و پژوهشی شناسایی، ثبت و تحلیل شود.
مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با تأکید بر مأموریت این مجموعه در حفظ و احیای این عرصه فرهنگی و تاریخی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش غیرقابل انکار قبرستان‌ها به عنوان بخشی از حافظه جمعی شهرها و کارکرد این عرصه‌های تاریخی به عنوان یکی از عناصر هویت بخش سکونتگاه انسانی، ثبت میراث ناملموس تخت فولاد را اولویت پژوهشی این مجموعه قرار داده ایم.
وی اضافه کرد: پژوهشگران، محققان و مراجع علمی و دانشگاهی جهت شرکت در فراخوان این پروژه مطالعاتی می‌توانند به وب سایت my.isfahan.ir مراجعه کرده و یا جهت راهنمایی بیشتر با شماره ۰۳۱۳۶۶۳۸۸۹۰تماس بگیرند.