با گردهمایی فعالان گردشگری ماجراجویانه در میز تخصصی؛ تهیه نقشه راه توسعه گردشگری ماجراجویانه در دستور کار قرار گرفت

با تشکیل نخستین جلسه میز تخصصی گردشگری ماجراجویانه و گرد هم جمع شدن فعالان این حوزه، تهیه نقشه راه توسعه گردشگری ماجراجویانه و نیز شکل‌گیری بانک اطلاعاتی مدون از نوع و نحوه فعالیت‌های متنوع این شاخه از صنعت گردشگری، در دستور کار قرار گرفت.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل میزهای تخصصی با هدف تمرکز بر انواع رشته‌های تخصصی گردشگری و تولید محصولات متنوع به عنوان یکی از اقدامات اجرایی مهم در دستور کار دفتر توسعه گردشگری داخلی قرار دارد از این رو تشکیل کمیته ملی گردشگری ورزشی با سه میز تخصصی تحت عناوین میز گردشگری رویدادهای ورزشی، میز ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی و هم‌اینک میز گردشگری ماجراجویانه به ثمر نشسته است.
پیرو برنامه‌ریزی صورت گرفته نخستین میز گردشگری ماجراجویانه با گرد هم جمع شدن فعالان گردشگری این حوزه و نیز نهادهای فرابخشی مرتبط از جمله وزارت ورزش و جوانان ذیل دفتر توسعه گردشگری داخلی تشکیل شد تا بر اساس همفکری و تعامل صورت گرفته اقداماتی از جمله دستیابی به نقشه راه توسعه گردشگری ماجراجویانه، ایجاد بانک اطلاعاتی مرتبط، تولید محتوا و نیز تهیه اقلام تبلیغاتی متنوع در دستور کار قرار گیرد.
همچنین تصمیم بر آن شد تا همانند سایر میزهای تخصصی مدیریت این میز نیز توسط یکی از نمایندگان بخش خصوصی مدیریت شود و معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان حامی و پشتیبان پیشبرد برنامه‌های این میز را محقق کند.
علاوه بر این به خدمت گرفتن ظرفیت‌های متنوع و گسترده انجمن‌های تخصصی، تشکل‌های تخصصی گردشگری، فعال کردن توانمندی‌های استانی، برگزاری رویدادها و نشست‌های تخصصی نیز در همین راستا مطرح و در برنامه‌های آتی میز گردشگری ماجراجویانه قرار گرفت.