توسط خیریه امام حسین(ع) صورت گرفته است؛ کمک به 13 هزار خانوار در حوزه مسکن و واگذاری 300 واحد مسکونی به مددجویان

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با اشاره به برگزاری همایش “مهربانی تو می‌سازد” در اسفند ماه سال جاری گفت: خیریه تخصصی مسکن امام حسین(ع) موفق به کمک به ۱۳ هزار خانوار در حوزه مسکن در شهر اصفهان شده و ۳۰۰ واحد مسکونی را در سطح شهر اصفهان در اختیار مددجویان قرار داده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران، مهدی رقایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس خیریه تخصصی مسکن امام حسین(ع) اصفهان گفت: چهل سال پیش این خیریه در محل بازار و مسجد کرمانی راه اندازی شد و در این 40 سال اعتماد و اعتبار به خوبی برقرار بوده است و تاکنون این خیریه به صورت تخصصی در حوزه مسکن اعم از کسری خرید مسکن، کسری ودیعه مسکن و تعمیر یا بازسازی مسکن مشغول به فعالیت بوده است.
قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) اظهار کرد: این موسسه علاوه بر فعالیت های فوق با ساخت و تامین بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی ارزان قیمت در سطح شهر خانواده ها را صاحب خانه نموده که تداوم امور خیر بدون یاری خیران و نیکوکاران محقق نمی شود.
وی به ساخت پروژه ۲۵ واحدی آل محمد، پروژه ۱۴ شهرک امام حسین(ع) و پروژه ۱۵ واحدی ساحل اشاره کرد و افزود: هر وجهی بدون طی کردن مسیر قانونی و مالی در این موسسه وجود ندارد و تمام وجوه در بخش درآمد وارد می‌شود به طور قطع حسابرسی مالی می‌شود.
واگذاری 30 واحد مسکونی به نیازمندان در سال جاری
رقایی با اشاره به ضرورت خیریه امام حسین(ع) توسعه مشارکت های اجتماعی و مردمی گفت: این خیریه امسال ۳۰ واحد مسکونی را به قیمت مناسب به افراد نیازمند مسکن واگذارکرده است، همچنین از ابتدای فعالیت این خیریه تاکنون، ۳۰۰ مسکن به افراد واگذار شده است.
وی افزود: در جلسات روزهای چهارشنبه، این خیریه با کمک های مردمی ۱۱ خانه را برای نیازمندان خریداری کرده، همچنین طی ۹ ماهه امسال به۲۴۲ پرونده و درخواست اعم از رهن منزل، خرید منزل و تعمیر و بازسازی منزل رسیدگی کرده است، البته مراجعان این خیریه زیاد است، اما سعی در توسعه بخش مساعدت های اجتماعی دارد.
رقایی اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده ها 5.5 میلیارد تومان بود و همچنین با دریافت بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات از بانک رسالت، در مجموع ۸ میلیارد تومان برای این پرونده ها هزینه شده است.
وی با بیان اینکه خیریه امام حسین(ع) تاکنون با هیچ نهاد و ارگان دولتی همکاری ندارد، یادآور شد: این موسسه تنها با کمک خیران و نیکوکاران سرپا مانده است و از تسهیلات دولتی و نهادهای حمایتی مستقل می باشد چراکه با ورود به حوزه دولتی مشارکت و همیاری اجتماعی دچار اختلال می شود.
قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت زمین و مسکن و افزایش قیمت مصالح و خدمات تامین هزینه مسکن کار سختی شده است، اظهار کرد: گرانی زمین موجب شده تا این خیریه نسبت به خرید زمین برای ساخت مسکن به حاشیه شهر در مناطق زینبیه، قهجاورستان و بهارستان سوق پیدا کند، بنابراین ما به دنبال ایجاد درآمد پایدار در این خیریه از طریق تاسیس شرکتی فعال در حوزه تجاری، ساختمانی و اقتصادی هستیم و از مسیر قانونی به دنبال این برنامه هستیم.
برگزاری همایش “مهربانی تو می‌سازد” در اسفند ماه سال جاری
وی در ادامه از برگزاری همایش «مهربانی تو می سازد» در سوم اسفند ماه سال جاری در محل سالن همایش های سیتی سنتر اصفهان خبر داد و گفت: این همایش بزرگترین گردهمایی فعالان حوزه ساختمان در اصفهان، مصادف با میلاد امام حسین (ع) و روز مهندس برگزار می شود.
رییس هیات مدیره خیریه امام حسین(ع) نیز در این نشست، تاکید کرد: فلسفه وجودی خیریه امام حسین(ع) تنها کمک به نیازمندان نیست بلکه محل و بستری برای افرادی است که قصد کمک به دیگران را دارند.
حسین علی صرافان تاکید کرد: تنها ما مسئولان خیریه دغدغه کمک ندارند، بلکه بیشتر افراد جامعه دغدغه خیریه و کمک به دیگران را دارند.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی خیران باید به کمک مردم بیایند، ادامه داد: موسسه خیریه امام حسین(ع) با شفافیت مالیاتی و تابعیت از قوانین مالیاتی با استحکام و مقاومت به فعالیت ادامه می دهد و انعکاس نیازها، تهدیدها و فرصتها می تواند زمینه مشارکت و همیاری اجتماعی را فراهم کند.