فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان: عدم وابستگی به بیگانگان از برکات انقلاب اسلامی ایران است

امیر سرتیپ دوم ستاد صمد نوری با بیان اینکه عدم وابستگی به بیگانگان از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نیروی هوایی کشورمان است، افزود: با پیشرفت‌هایی که کشورمان در حوزه نظامی داشته است به جرات می توان گفت که به شعار “ما می‌توانیم” جامعه عمل پوشانده‌ایم، افتخار نیروی هوایی این است که امام خمینی (ره) آن را نیروی الهی نامید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران، امیر سرتیپ دوم ستاد صمد نوری در جمع اصحاب رسانه و به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: 19 بهمن روز نیروی هوایی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، 19 بهمن عین خودباوری و آزادگی نیروی هوایی است، نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس 216 شهید خلبان و 50 آزاده تقدیم کشور کرده است.

وی با بیان اینکه عدم وابستگی به بیگانگان از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نیروی هوایی کشورمان است، افزود: با پیشرفت‌هایی که کشورمان در حوزه نظامی داشته است به جرات می توان گفت که به شعار “ما می‌توانیم” جامعه عمل پوشانده‌ایم، افتخار نیروی هوایی این است که امام خمینی (ره) آن را نیروی الهی نامید.

فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به اینکه در نخستین روزهای جنگ که هنوز ارتش ساماندهی نشده بود نیروی هوایی توانست جواب دندان شکنی به نیروهای بعثی عراق بدهد، تصریح کرد: 6 ماه نخست جنگ برای ما خیلی مهم بود.

وی با اشاره به پشتازی در جهاد خودکفایی به عنوان دیگر دستاورد انقلاب جمهوری اسلامی برای نیروی هوایی خاطرنشان کرد: تاسیس دانشکده خلبانی، ساخت شبیه ساز با فناوری پیشرفته، بازآماد(اورهال) هواپیماهای ترابری و جنگنده، پهباد و غیره از جمله دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نیروی هوایی می‌باشد.

امیر سرتیپ دوم ستاد نوری گفت: در مواقع بحرانی، نیروی هوایی تحت عنوان مردم یاری به کمک آسیب دیدگان خواهد شتافت و محرومیت زدایی به ویژه در جنوب شرق کشور نیز در دستور کارمان قرار دارد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری افزود: تشکیل گروه نجوا (نخبگان جوان و انقلابی) در راستای دومین مرحله خودسازی و تمدن سازی انقلاب در اولویت برنامه‌های‌مان قرار دارد، اقتصاد مقاومتی، بصیرت سازی، خودکفایی، تعاملات هم افزا، مدیریت استعداد و نخبه پروری، ارتقا نظامی و دفاعی و پیشرفت دانش نوین نظامی و غیره از جمله محورهای مهم نیروی هوایی است.

همه باید به ارتش جمهوری اسلامی ببالیم

امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی در این نشست با اشاره به جایگاه ارتش در مبارزات منتج به پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: همه باید به ارتش جمهوری اسلامی ایران بابت به ثمر نشست انقلاب، 8 سال دوران دفاع مقدس و دوران بازدارندگی ببالیم.

فرمانده پدافند هوایی مرکزی اصفهان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی همیشه آزمون خود را به خوبی پس داده است، افزود: نیروهای آمریکایی با چند هلی کوپتر وارد خاک کشور و طبس شدند و به یاری خدا گرفتار طوفان شن شدند ولی اکنون نیروی هوایی با چشمانی باز صدها کیلومتر آن سوی مرزها، هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین را رصد می‌کنند.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم های ظالمانه و به برکات جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌های راداری، موشکی، توپخانه‌ای، پهباد و غیره به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و در این راستا محصولات جدید را طراحی، به روزرسانی، آزمایش و عملیاتی می‌کنیم.

امیر سرتیپ دوم حدادی سامانی با بیان اینکه عدم وابستگی از برکات جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: سامانه های رادری قادر است بالای هزار کیلومتر را رصد کنند.

وی با بیان اینکه پدافند نیروی هوایی مرکزی همسو و همگام با مردم انقلابی کشورمان در دهه مبارک فجر برنامه‌های ویژه ای برای این ایام دارد، گفت: رونمایی از محصولات جدید، اگر شرایط جوی اجازه بدهد نمایشگاه دستاوردها را در رمپ نیروی هوایی برگزار خواهیم کرد، ساخت فیلم “های پاور” که مربوط به رشادت های کارکنان پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.

سجاد صابری