وقوع آتش سوزی در مراتع شهرستان سمیرم

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از وقوع دو فقره آتش‌سوزی در مراتع شهرستان سمیرم خبر داد.
مهدی بختیار در پی وقوع دو فقره آتش‌سوزی در مراتع بارند (بخش پادنا علیاء) و دره احمد بیگ (بخش مرکزی) عوامل انسانی، گردشگران و شکارچیان را علت آتش سوزی مراتع مذکور اعلام کرد.
وی افزود: در این آتش‌سوزی‌ها علاوه بر واکنش سریع نیروهای یگان حفاظت، با کمک نیروی های فعال و پرتلاش همیاران طبیعت، اهالی محلی روستایی و عشایری، حریق کاملاً اطفا شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی سمیرم صعب‌العبور بودن منطقه، پوشش انبوه گیاهی و وزش باد شدید در ارتفاعات و گسترش حریق را از جمله دلایلی عنوان کرد که باعث شده‌اند روند اطفای حریق (در منطقه پادنا علیاء) به‌ کندی صورت گیرد، و حدود ۲ هکتار از پوشش های علوفه ای، گیاهان مرتعی و بوته های گون محتمل خسارت شده و در آتش سوختند.
بختیار با تأکیدبر اهمیت پیشگیری از عوامل انسانی که منجر به حریق در مراتع و کشتزارها می‌شود، تصریح کرد: تأکید داریم که گردشگران، مسافران،‌ کشاورزان، مرتع‌داران و ساکنین مجاور منابع طبیعی از روشن‌کردن آتش در مراتع،‌ مزارع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی خودداری کنند