معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان ، با اشاره به اجرای پروژه های متعدد زیست محیطی در این شرکت و همچنین پروژه های در دست اجرا گفت: این شرکت نه تنها با نظارت سازمان محیط زیست در مسیر صنعت سبز قرار دارد بلکه با تولید ریل، امکان توسعه حمل و نقل ریلی و خطوط مترو را فراهم نموده تا بزرگترین عامل آلایندگی شهرها یعنی تردد خودروها را کاهش یابد.
علیرضا رضوانیان اظهار داشت: کسی نمی تواند ادعا کند که صنعت از جمله صنعت فولاد آلاینده نیست. اما کاهش آلایندگی راه های مختلفی دارد هم چنان که در بسیاری کشورهای دنیا کارخانه های فولادی نزدیک مناطق مسکونی هستند و مشکلی هم ایجاد نمی شود. در واقع صنایع فولادی باید برای کنترل آلایندگی، نهایت تلاش خود را بکنند اما امکان توقف فعالیت این صنایع وجود ندارد چرا که نمی توان به مردم گفت که خانه نسازند، از لوازم خانگی استفاده نکنند و… چرا که همه این ها نیازمند صنعت فولاد هستند .
وی افزود: در این بین، آلایندگی حاصل تردد خودروها و مناسب نبودن و کامل نبودن خدمات حمل و نقل شهری نسبت به صنایع فولادی بسیار بیشتر است اما کمتر مورد توجه قرار می گیرد . برای افزایش خدمات حمل و نقل شهری، توسعه حمل و نقل ریلی اهمیت بسیاری دارد که طی سالیان گذشته به دلیل نبود ریل و مشکلات ناشی از تحریم، توسعه مناسب در این بخش را شاهد نبودیم. اما ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، این مشکل را حل کرد و هم اکنون با تولید انواع ریل مورد نیاز کشور، توسعه خطوط ریلی را شاهد هستیم و سال گذشته در این خصوص رکورد توسعه این زیرساخت مهم در کشور با بهره گیری از ریل ملی، شکسته شد . اگر به اهمیت تولید ریل توسط ذوب آهن توجه نشود و یا به دلایل مختلف از جمله مقابله با آلایندگی بخواهیم مانع تولید این شرکت شویم، ریل تولید نخواهد شد و قطعاً خطوط مترو توسعه نخواهد یافت و آلایندگی شهری نیز همچنان مسیر افزایش را در پیش می گیرد .
معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان گفت: در واقع این مجتمع عظیم صنعتی علاوه بر فعالیت های زیست محیطی که برای کاهش آلایندگی های خود انجام داده و در این زمینه بیش از ۴ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است و برای نگهداری فضای سبز ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتاری که ۸۰ برابر استاندارد جهانی برای صنایع است، سالانه ۱۴ میلیارد تومان هزینه می کند، جهت کاهش آلایندگی ناشی از تردد خودروها هم، تولید ریل را با سختی فراوان و در شرایط تحریم رقم زد که اهمیت بسیاری برای محیط زیست دارد.
شایان ذکر است ذوب آهن اصفهان سال گذشته با تولید ۵۵ هزار تن ریل ، شرایط اجرای پروژه های توسعه حمل و نقل ریلی در هفت محور کشور را فراهم کرد و با تحویل ریل به مترو اصفهان و تهران، کمک بسیاری به توسعه خدمات حمل و نقل شهری نمود. با توجه به اثرات زیست محیطی توسعه حمل و نقل ریلی و همچنین توسعه مترو در کلان شهرها، می توان گفت، فرایند تولید در ذوب آهن اصفهان، هم اکنون در خدمت حفط محیط زیست است .
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
آخرین اخبار
شما می توانید لذت ببرید
برنامه ۱۴ مگاپروژه (۲) برای عبور از اوج بار تابستان ۱۴۰۵ و تأمین پایدار برق کشور در جلسه امور برق با حضور عباس علیآبادی وزیر نیرو، همایون حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو و مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، محسن طرزطلب مدیرعامل سازمان ساتبا و عظیم اعتمادی سرپرست شرکت برق حرارتی و سایر مدیران ارشد صنعت برق، تشریح و رسماً اعلام شد.
با حضور مدیران ارشد صنعت انرژی کشور و نیز استاندار اصفهان عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی خلیج فارس با ظرفیت ۳۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات در راستای تحقق راهبرد توسعه ۵ هزار مگاواتی هلدینگ خلیجفارس انرژیهای تجدیدپذیر در شهرضا آغاز شد.
شهردارعلویجه با اعلام تکمیل فاز نخست پروژه بزرگ تفرجگاهی چهارکوه، از آغاز فصل جدیدی در توسعه پایدار شهری و گردشگری طبیعی در این منطقه خبر داد. وی این پروژه را نقطه عطفی در مسیر تبدیل علویجه به یکی از مقاصد اصلی اکوتوریستی کشور دانست.








پاسخ دهید