بافت فرش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دست هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمیرم

شهر ستان سمیرم در جنوب استان پهناور اصفهان مهد بافت‌های داری است و هنرمندان این دیار کهن همواره در طول زمان های متمادی آثار بی‌نظیری در حوزه صنایع دستی خلق نموده که این آثار با تکیه بر فرهنگ اصیل منطقه و استفاده از تخصص های بومی و سنتی در بردارنده ذوق و خلاقیت آنها بوده است.
بافت فرش جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از اوایل سال جاری به همت هنرمندان صنایع دستی این شهرستان و به سرپرستی هنرمند باتجربه سرکار خانم فاطمه جعفری آغاز و بافت آن در سه شیفت کاری در شبانه روز به مدت حدود هشت ماه طول کشیده و به مرحله اجرا رسیده است .
بافت فرش جام جهانی همواره پیام‌آور صلح جهانی بوده و هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در بافت آن تمام تلاش و خلاقیت خود را به کار بستند.
مشخصات فنی این اثر هنری : ابعاد این فرش ۲.۰۷ در ۱.۵۳ سانتیمتر شامل ۱۰۸۰ گره های عرضی و ۱۶۶۰ رج طولی و تمام ابریشم بوده و در بافت آن از ۶۰ نوع رنگ گوناگون استفاده شده است.
در خصوص طراحی این اثر هنری باید گفت: استفاده از نمادهای معروف کشورهای شرکت کننده در این دوره از مسابقات مانند برج ایفل ، برج آزادی و …. نقشه و پرچم ۳۲ کشور منتخب جام جهانی و همچنین استفاده از نام و تصویر بازیکنان مطرح دنیا در کنار مقامات ارشد کشور قطر از جمله موارد بارزی است که در این طرح لحاظ گردیده است .
در پایان ضمن تشکر از تمام مسئولان شهرستان در خصوص حمایت از هنرمندان در طول زمان بافت این اثر هنری و همچنین آقای رحیمی سرپرست مالی و حمایت کننده طرح از تلاش های شبانه روزی هنرمندان خلق کننده این اثر هنری تقدیر نمود.