استاندار اصفهان مطرح کرد؛ علاقه‌مندی ویتنام به خواهرخواندگی با اصفهان

نایب‌رئیس مجلس ملی ویتنام در دیدار با استاندار اصفهان بر علاقه‌مندی و تلاش این کشور به عقد خواهرخواندگی با شهر تاریخی اصفهان تأکید کرد.
به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران، سید رضا مرتضوی در دیدار با نایب رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: سال‌های متمادی است که دو کشور ویتنام و ایران به‌عنوان دو کشور آسیایی با یکدیگر مراودات اقتصادی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی دارند، لذا امیدواریم تا با گسترش ارتباطات بتوانیم سطح روابط استان اصفهان را با این کشور در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی افزایش دهیم.
استاندار اصفهان ادامه داد: ایران و ویتنام دو کشور صلح‌طلب هستند و در مقاطعی از تاریخ در راه مبارزه با استعمار کشورهای غربی در قاره آسیا پیشرو بوده‌اند.
توان کوانگ فونگ نایب‌رئیس مجلس کشور ویتنام نیز گفت: اصفهان بی‌تردید دروازه‌ای به تمدن بزرگ ایران بوده است و مطمئنم توانمندی‌های اقتصادی و فرهنگی اصفهان می‌تواند راهگشای مناسبی برای توسعه ارتباطات اصفهان و ویتنام باشد به‌نحوی‌که بسیار مشتاقیم یکی از شهرهای تاریخی ویتنام با اصفهان عقد خواهرخواندگی ببندد.
او ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امیدواریم تا بتوانیم در سال آینده ۵۰ سالگی روابط ایران و ویتنام را جشن بگیریم، لذا در سفرم به ایران و به‌ویژه به اصفهان تلاش می‌کنم تا روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور را هر چه بیشتر توسعه دهم.