به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این دیدار با اشاره به پیگیری برگزاری نمایشگاه فرش دستباف استان در یکی از شهرهای ریاض یا جده عربستان اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاههایی میتواند به رفع مشکل فروش تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان کمک کند.
امیر کشانی رونق نمایشگاه بینالمللی را موضوع بسیار مهمی برای شهر و استان اصفهان دانست و افزود: اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاهها باید بیش از گذشته با یکدیگر در این حوزه همراهی و هماهنگی داشته باشند. برنامه چهار ساله ما در اتاق تبدیل شدن اصفهان از دریافتکننده ارز به واردکننده آن است که راهکار آن، توسعه صادرات خواهد بود؛ بنابراین نقش نمایشگاه بینالمللی در اقتصاد اصفهان و توسعه صادرات استان باید مشخص شود.
ضرورت ایجاد نمایشگاههای دائمی از صنایع پیشرو اصفهان
احمد خوروش، عضو هیئترئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تقدیر از تلاشهای اعضای هیئتمدیره شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان در مدت اخیر گفت: خوشبختانه شاهد تحولات خوبی در نمایشگاه بودهایم که منجر به رفع بسیاری از مشکلات شد. از طرف دیگر طرحهای توسعهای نمایشگاه بینالمللی استان باید با همراهی شهرداری سرعت بیشتری بگیرد.
وی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد نمایشگاههای دائمی از صنایع پیشرو استان مانند صنعت سنگ، طلا و جواهر و غیره، خواستار برگزاری نمایشگاههای استان بر اساس تقویم مشخص و مدون یکساله شد.
همچنین احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان با تأکید بر برگزاری جلسات مشترک میان شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی برای تدوین برنامه استراتژیک و برنامه توسعه نمایشگاه تصریح کرد: نمایشگاه بینالمللی استان باید نمایشگاهی کنشگر با رویکردی رویدادمحور باشد.
وی ادامه داد: در صورت بهرهبرداری از سالن اجلاس اصفهان میتوان نمایشگاههای مهم کشور مانند نمایشگاه فولاد را در اصفهان برگزار کرد. هماکنون 10 عنوان از کل نمایشگاههای اصفهان میتواند به صورت بینالمللی برگزار شود.
بهنام ابراهیمی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به اینکه نمایشگاهها در کشورهای خارجی به واسطه بازدید هیئتهای تجاری از کشورهای گوناگون رونق پیدا میکنند، تأکید کرد اتاق بازرگانی با دعوت از هیئتهای خارجی و شرکت نمایشگاهها با تهاتر فضا با نمایشگاههای خارجی میتوانند به رونق صادرات استان و کشور کمک کنند.
لزوم ارتقای برند نمایشگاه بینالمللی استان، کمک به تحقق طرح توسعهای 150 هکتاری نمایشگاه، ضرورت عضویت شرکت نمایشگاهها در شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی و شورای اداری استان، و ترسیم نقشه راه و راهبرد کلی نمایشگاه اصفهان بر اساس نیاز ذینفعان دیگر مباحث مطرحشده از سوی اعضای هیئتمدیره شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان در این نشست بود.
همچنین علیرضا سالاریان سفیر جدید کشورمان در قبرس در دیداری جداگانه با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تمجید از اقدامات این اتاق در حوزه تعاملات بینالمللی گفت: تمایل داریم از محتواهای تولیدی اتاق اصفهان برای معرفی ظرفیتهای گوناگون استان به طرفهای خارجی بهره ببریم.
اعضای هیئتمدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی استان نیز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار همراهی اتاق اصفهان برای کمک به استقلال این سندیکا از سندیکای ملی شدند.
در دیدار اعضای هیئتمدیره شرکت نمایشگاههای استان با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ طرح توسعهای نمایشگاه بینالمللی استان با جدیت پیگیری شود
نظر شما؟
عالی 22
مفید 7
غیرمفید 0