روابط عمومی، جایگاه جهاد تبیین است و اگر بخواهیم این اصل در کشور رعایت شود لازم است تا جایگاه روابط عمومیها تقویت گردد
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران رئیس کنگره رویکردهای نوین روابط عمومی کشور در نشست خبری هیأت رئیسه این کنگره با روزنامهنگاران و خبرنگاران رسانههای گروهی در مجتمع مطبوعات اصفهان، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: طبق قانون باید ۳ درصد بودجه سازمانها در حوزه روابط عمومی هزینه شده و روابط عمومیهای ادارات نیز در جایگاه رئیس اداره باشند که در این موارد قانون رعایت نمیشود.
دکترهادی زمانی، همچنین افزود: هیچ تمایزی بین روزنامه نگاری و روابط عمومی نیست و ما از این دو دانش به عنوان علوم ارتباطات یاد میکنیم.
رئیس دپارتمان اطلاعات و ارتباطات اصفهان در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: جامعه ما سرشار از مسائل اجتماعی و بحرانهاست و یکی از وظایف اصلی روابط عمومی آن است که قبل از آنکه مسئله ای اتفاق بیافتد آن را پیش بینی کنیم.
وی خطاب به رسانهها و روابط عمومیها افزود: هر کدام از ما در هر جایگاهی هستیم باید دست از انتقاد برداشته و بدون هیچ گونه کوتاهی به حل موضوعات جامعه کمک کنیم.
این استاد علوم ارتباطات اضافه نمود: بهترین اقدامی که روابط عمومیها میتوانند انجام دهند، حل مسائل اجتماعی است زیرا به مهم ترین موهبت الهی یعنی شناخت رسیدهاند.
کوروش محمدی، عضو هیأت رئیسه کنگره نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز دولت و ملتهایی موفق هستند که به روابط عمومی و اطلاع رسانی اهمیت میدهندگفت: روابط عمومی یکی از بازوان پرقدرت مدیریت است و آنچه سازمانها و دولتها را حفظ میکند، روابط عمومی پرقدرت میباشد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان، مسئولیت پذیری را بهترین نتیجه و اثر کنگره رویکردهای نوین روابط عمومی دانست و با اشاره به این نکته که برای رسیدن به سبک سالم زندگی به روابط عمومی نوین نیاز داریم افزود: مهمترین گمشده جوامع امروز ما مسئولیت اجتماعی است و ما به شدت به سمت فردگرایی رفته و از حرکت به سوی جمع و ایفای وظیفه و مسئولیت اجتماعی فاصله گرفتهایم.
دبیر علمی کنگره نیز در این نشست، مدلهای آینده رسانه را محتمل، ممکن و دلخواه برشمرد و اظهار داشت: در آینده کاربری منابع انسانی حوزه رسانه کاملاً عوض خواهد شد.
دکتر فائزه تقیپور اضافه نمود: نیاز است تا یک آمادگی در خصوص تولید محتوای رسانهای و افرادی که در معرض رسانه هستند به وجود آید.
دکتر عباس زمانی هم در این مراسم با تشریح روند برگزاری کنگره، این رویداد را تنها رویداد علمی و پژوهشی در حوزه روابط عمومی کشور دانست.
دبیرکل کنگره همچنین اضافه افزود: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی روند علمی و آموزشی و توسعه در این حوزه سریعتر و جامعتر انجام شده و منشأ اثر در سازمانها و جامعه باشد.
دوم اسفند ماه امسال چهارمین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی کشور و همچنین اختتامیه سومین جشنواره ایدههای خلاق روابط عمومی در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد شد.
در حاشیه این نشست از کتاب شفافیت نظام رسانهای اثر دکتر عباس زمانی و دکتر فائزه تقیپور
رئیس کنگره بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی کشور: روابط عمومی جایگاه جهاد تبیین است
نظر شما؟
عالی 53
مفید 13
غیرمفید 1