فعالیت نوروزگاه شهرستان سمیرم در بخش وردشت و شهر فتح‌آباد در نوروز ۱۴۰۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم از فعالیت نوروزگاه شهرستان سمیرم با شروع سال جدید همراه با بازارچه عشایری در بخش وردشت و شهر فتح خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سعید سلیمانیان امروز پنجم فروردین‌ماه با اعلام این مطلب گفت: نوروزگاه شهرستان سمیرم در قالب برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان در نوروز ۱۴۰۳ و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر فتح‌آباد، اداره امور عشایر، شرکت تعاونی صنایع‌دستی پیشرفت و آبادانی بانوان عشایر راه‌اندازی شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم ادامه داد: شهرستان سمیرم به دلیل ظرفیت‌های بسیار بالا خاستگاه گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور بوده و حضور اقوام فارس، ترک و لر باعث ارتقای فرهنگ والای این شهرستان شده و ارائه این فرهنگ‌ها می‌تواند نقش بسزایی در توسعه شهرستان خصوصاً گردشگری داشته باشد.

او افزود: در این نوروزگاه قصد داریم در طول ایام نوروز به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه گردشگری عشایری و صنایع‌دستی، معرفی آداب‌ورسوم عشایر، بازی‌های بومی و محلی بپردازیم.