شهردار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگاران: جذابیت‌های گردشگری شهر اصفهان به طور متوازن در حال توسعه است/ نجات شهر اصفهان در گرو احیای بافت فرسوده

شهردار اصفهان با بیان اینکه نجات شهر اصفهان در گرو احیای بافت فرسوده است، گفت: جذابیت های گردشگری در شهر اصفهان به طور متوازن در حال توسعه است به نحوی که طرح گردشگری در باغ فدک در شمال، کوه نخودی در شرق شهر اصفهان، باغ مشاهیر در جنوب یکی از قطب های جذاب گردشگری شهر اصفهان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، دکتر علی قاسم زاده در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری طبیعت گردشگران با بیان اینکه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری خوبی در حلقه مرکزی شهر اصفهان با همت بخش خصوصی در حال توسعه است، اظهار داشت: در حال حاضر سه هتل 5 ستاره در مرکز شهر اصفهان در حال ساخت است.
وی با بیان این که تضادهایی وجود دارد که باید آنها را حل کنیم افزود: از سویی افزایش جمعیت تبلیغ می شود و از سوی دیگر اعلام می شود نباید شهر توسعه یابد ولی شهرداری اصفهان اعتقاد دارد که بافت فرسوده شهر ظرفیت لازم برای افزایش جمعیت را دارد.
10 درصد شهر اصفهان بافت فرسوده است که نیازمند توجه ویژه است/ ترغیب مردم برای احیای بافت فرسوده با فراهم کردن تسهیلات
شهردار اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان حدود 2400 هکتار بافت فرسوده دارد که معادل 10 درصد وسعت شهر اصفهان است و اگر به بافت فرسوده توجه نشود، مهاجرت ساکنان بومی و جایگزینی ساکنان غیر بومی را در پی دارد، برای باز آفرینی و احیای بافت فرسوده باید تسهیلاتی فراهم شود تا مردم به ساخت و ساز در بافت ترغیب و ساکن شود.


نجات شهر اصفهان در گرو احیای بافت فرسوده است
وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: از مشاور طرح جامع شهر خواسته ایم پس از انجام مطالعات و با لحاظ صلاح‌دید شهر، پیشنهاد دهد که آیا اصفهان توسعه یابد یا خیر و اگر قرار است توسعه یابد به صورت عمودی باشد و یا افقی و یا ایجاد شهرک های اقماری ولی تمرکز ما بر احیای بافت فرسوده است چون نجات شهر اصفهان در گرو احیای بافت فرسوده است.
پروانه ساخت هتل با تخفیف 99.5 درصد
قاسم زاده با بیان اینکه بخشی از فعالیت های مدیریت شهری اصفهان در حوزه گردشگری و در بخش قانون گذاری است، بیان کرد: بخش دیگر ایجاد جاذبه های گردشگری بوده که بر اساس مصوبه شورای شهر اصفهان، پروانه ساخت هتل در این شهر با 99.5 درصد تخفیف صادر می شود، قرار است ساختمان نیمه کاره متعلق به شهرداری اصفهان در ابتدای خیابان هشت بهشت، توسط بخش خصوصی هتل شود و مقدمات آن در حال انجام است که اولویت با فروش این ساختمان است ولی اگر مشتری نداشت شهرداری آن را به صورت مشارکت با بخش خصوصی به هتل تبدیل می کند.
جذابیت‌های گردشگری شهر اصفهان به طور متوازن در حال توسعه است
وی گفت: جذابیت های گردشگری در شهر اصفهان به طور متوازن در حال توسعه است به نحوی که طرح گردشگری در باغ فدک در شمال، کوه نخودی در شرق شهر اصفهان، باغ مشاهیر در جنوب یکی از قطب های جذاب گردشگری شهر اصفهان خواهد شد.
باغ مشاهیر/ محورهای گردشگری تاریخی
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه باغ مشاهیر دارای روایت است، افزود: اداور تاریخی شهر در معماری و ساخت آن لحاظ شده تا فرد با تاریخ تمدن شهر اصفهان نیز آشنا شود، چون برای گردشگران خارجی جذابیت های تاریخی اهمیت دارند به سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ماموریت دارد تا محورهای تاریخی اصفهان همچون هارونیه را احیا و به محورهای گردشگری تاریخی این شهر اضافه کند.
اضافه شدن حمام تاریخی “خسروآقا” و “تالار تیموری” به ظرفیت‌های گردشگری تاریخی اصفهان
وی تصریح کرد: قرار است حمام تاریخی «خسروآقا» و همچنین «تالار تیموری» بعد از مرمت به ظرفیت های گردشگری تاریخی شهر اصفهان افزوده شوند.
ارتباط خوب شهرداری و شورای شهر اصفهان/ فهم مشترک علی رغم نظرات مختلف/ انجام طرح‌ها به نفع شهروندان با آرامش
قاسم زاده با بیان اینکه اصفهان در این دوره فعلی مدیریت شهری ویژگی های خاصی دارد که یکی از آنها ارتباط خوب شهردار و شورای شهر است و شهر اصفهان به بلوغی رسیده که در عین حال که اعضای شورای شهر و شهردار آن نظرات مختلفی دارند اما فهم مشترکی دارند و با آرامش و بدون هیاهو طرح های مختلفی را به نفع شهر اصفهان انجام می دهند و در یکسال باقی مانده سعی می کنیم که بدون حاشیه ها این طرح ها را به سرانجام برسانیم
انتهای پیام/