به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران و به نقل از ادارهکل روابطعمومی و امور بینالملل استانداری اصفهان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر ساله بر اساس هشت شاخص اصلی و ۱۶ شاخص فرعی، اقدامات استانها را در زمینه بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی مورد ارزیابی و پایش قرار میدهد.
استان اصفهان در دوسال پیاپی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ موفق به کسب رتبه برتر کشور در این حوزه شده است.
از اقدامات شاخص استان در این زمینه میتوان به بازاریابی در کشورهای هدف و کشورهای لغو روادید شده اشاره کرد؛ همچنین تشکیل میزهای تخصصی گردشگری چین، روسیه، ترکیه، اروپا، قفقاز و آسیای میانه، جنوب و شرق آسیا از دیگر اقدامات انجام شده است.
علاوهبر آن، میتوان به برگزاری تورهای آشناسازی، ملاقات و نشست با هیأتهای خارجی، نشستهای بازاریابی تجارت به تجارت برای بخش خصوصی، دعوت و حضور مشارکتکنندگان خارجی در نمایشگاه اصفهان، همکاری و شرکت در هفتههای فرهنگی کشورهای هدف، هماهنگی حضور مستندسازان روسی در اصفهان، تولید محتواهای رسانهای شامل کلیپهای چندزبانه و بهروزرسانی سامانه گردشگری نیز اشاره کرد.
همچنین استان اصفهان با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در پروژه “سلام ایران” به منظور میزبانی و تور آشناسازی فعالان فضای مجازی چینی و اندونزی، همکاری داشته و اقدامات لازم را در راستای ایجاد هماهنگی برای حضور فعالان گردشگری در پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری اسپانیا، آلمان، ترکیه، عمان، عراق و ایتالیا، انجام داده است.
این اقدامات، کسب رتبه برتر در حوزه بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی را در دو دوره متوالی برای اصفهان به ارمغان آورده است.
استان اصفهان بر بام توسعه گردشگری خارجی کشور
نظر شما؟
عالی 0
مفید 0
غیرمفید 0
پاسخ دهید