به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، محمد علی قادری در جمع اصحاب رسانه و گردشگران قطار مثلث طلایی اظهار داشت: ساختمان راه آهن اصفهان سال 1347 پایه آن گذاشته شد و تا سال 1352ادامه داشته است.
وی با بیان اینکه این ساختمان روی چهل و دو ستون کناری واقع شده است، افزود: این سازه بزرگ بدون هیچ درب وسط و این سقف عظیم است واین امر خیلی جاذبه عجیب و غریبی در ساختمان سازی ایران می باشد و قرار بوده این ساختمان طبق معماری سنتی و اصفهان کاشی کاری بشود اما متاسفانه درگیر موضوع انقلاب و بعد هم جنگ تحمیلی که شدیم از کاشی کاری این ساختمان زیبا صرف نظر شد.
ساختمان راه آهن اصفهان یکی از شاخص ها معماری در کشور است
مدیر روابط عمومی و اموربین الملل اداره کل راه آهن منطقه اصفهان تصریح کرد: تمام سازه هایی که در کنار این ساختمان وجود داره بین تمام این چهل و دو ستون سازه اش طوری طراحی شده که در زمان خورشید و طلوع آفتاب نوری که می افتد دقیقا همان ترکیب نور و معماری سنتی و اصیل صفوی و اصفهانی می باشد، ساعت شش صبح اگر داخل سالن بودید تمام قوس هایی که توی معماری های اصیل اصفهان می دیدید رو شما نورهای آن را رو کف این ساختمان می دیدید سقف کاسه ای که سال چهل و هفت طراحی شده هنوز هم در معماری ای که الان دارند برای سازه های عظیم توی ایران استفاده می کنند هنوز نتوانستند به این ترکیب برسند و یکی از شاهکارهای معماری اصیل سنتی و ترکیب با مدرنیته است که در راه آهن کشور ایجاد شده و ساختمان راه آهن اصفهان رو به یکی از شاخص ها معماری در کشور تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه گردشگری داخلی به عنوان قطار مثلث طلایی از تهران دو روز پیش حرکت کرده و دو روز بعد یزد رفتند، خاطرنشان کرد: یزد رو بازدید کردند سپس رفتند شیراز و امروز صبح رسیدند اصفهان و امروز اصفهان رو کامل می گردند و شب ساعت بیست و سه اصفهان رو ترک می کنند به مقصد تهران.
قادری بیان کرد: قرار هست که این قطار ادامه دار باشه و مردم عادی میتوانند ثبت نام بکنند یک شرکت داخلی مجری این تور است، قطار به فراخور جمعیتی که برای تور ثبت نام می کنند تعداد واگن های قطار افزایش پیدا می کند و تا چهارصد نفر افزایش پیدا میکند اکنون شصت نفر هستند.
پاسخ دهید