مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاهها صرفاً درآمدزایی نیست، بلکه ایجاد ارزش، حفظ سرمایهها و توسعه اقتصادی است. هزینهها زیاد است، اما ارزش ایجاد شده بهمراتب بیشتر است. اگر به درآمد حاصل از نمایشگاهها نگاه کنیم، این رقم به چند هزار میلیارد تومان میرسد.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، احمدرضا طحانیان، در دیدار با اصحاب رسانه بهمناسبت روزخبرنگار اظهار کرد: هدف ما تنها یک رویداد ساده نیست، بلکه جذب مخاطب است که بتوانیم حساسیتها و نیازهای آنها را برطرف کنیم. سیستم هوشمندانهای طراحی کردیم و ابزارهای لازم برای برگزاری نمایشگاه را فراهم کردهایم. از نظر امنیت شبکه هم تیم بسیار خوبی داریم و خوشبختانه تاکنون کمترین آسیب را دیدهایم. بعضی از سرمایهگذاریها در نمایشگاهها بسیار مفید بودهاند.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد شرکتکنندگان از استان محل برگزاری و ۴۰ درصد از سایر استانها هستند، افزود: با توجه به مرکزیت و نقش هاب این استان که میتواند بین جنوب و مرکز کشور حمایت کند، میانگین حضور در رنج ۵۰ تا ۵۵ درصد قرار دارد که در حدود ۸۰ شهرک صنعتی اطراف نمایشگاه وجود دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان ادامه داد: در دنیا بالای ۹۰ درصد درآمد نمایشگاهها از خارج از کشور حاصل میشود، مخصوصاً در کشورهای پیشرفته و قوی. متأسفانه در کشور ما آمار دقیق برای رفتوآمد و شرکتکنندگان وجود ندارد. اصفهان یکی از مراکز مهم نمایشگاهی است و هرکس درباره آینده نمایشگاهها صحبت کند، اصفهان را مثال میزند. این شهر توانسته با تمرین و تجربه، نمایشگاههای بسیار خوبی برگزار کند.

طحانیان بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما برخلاف بسیاری از کشورهای جهان که آمار دقیق اقتصادی از نمایشگاهها منتشر میکنند ما آمار شفافی نداریم؛ زیرا اطلاعات مالی در بانکها، داراییها و سپردههای ارزی محفوظ میماند. امسال نمایشگاههای شاخصی مانند نمایشگاه طلایی، نمایشگاه فرش و نمایشگاه فولاد در اصفهان برگزار شد که بدون رقیب و در سطح کشوری بسیار خوب بودند. در مجموع حدود ۲۷ رشته نمایشگاهی در اصفهان فعال است که نقش مهمی در گردشگری و اقتصاد منطقه دارد.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاهها صرفاً درآمدزایی نیست، بلکه ایجاد ارزش، حفظ سرمایهها و توسعه اقتصادی است. هزینهها زیاد، اما ارزش ایجاد شده بهمراتب بیشتر است. اگر به درآمد حاصل از نمایشگاهها نگاه کنیم، این رقم به چند هزار میلیارد تومان میرسد. ۶۰ درصد شرکتکنندگان از استان محل برگزاری و ۴۰ درصد از سایر استانها هستند. با توجه به مرکزیت و نقش هاب این استان که میتواند بین جنوب و مرکز کشور حمایت کند، میانگین حضور در رنج ۵۰ تا ۵۵ درصد قرار دارد. در حدود ۸۰ شهرک صنعتی اطراف نمایشگاه وجود دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان اذعان کرد: نمایشگاهها در کشورهای دیگر عمدتاً به صادرات و توسعه اقتصادی کمک میکنند. برای نمونه، درآمد برخی نمایشگاهها به چند صد میلیون دلار میرسد، اما ما هنوز نتوانستهایم به آن بلوغ اقتصادی و صادراتی برسیم. اصفهان یکی از مراکز مهم نمایشگاهی است و هرکس درباره آینده نمایشگاهها صحبت کند، اصفهان را مثال میزند. این شهر توانسته با تمرین و تجربه، نمایشگاههای بسیار خوبی برگزار کند. یکی از مشکلات اصلی ما این است که برخلاف بسیاری از کشورهای جهان که آمار دقیق اقتصادی از نمایشگاهها منتشر میکنند. ما آمار شفافی نداریم.

نمایشگاهها توانستهاند فعالیتهای اقتصادی مهمی ایجاد کنند
طحانیان گفت: نمایشگاهها توانستهاند فعالیتهای اقتصادی مهمی ایجاد کنند و قراردادهای بزرگی شکل گیرد که برای فعالان اقتصادی بسیار ارزشمند است. امسال نمایشگاههای شاخصی مانند نمایشگاه طلایی، نمایشگاه فرش و نمایشگاه فولاد در اصفهان برگزار شد که بدون رقیب و در سطح کشوری بسیار خوب بودند. در مجموع، حدود ۲۷ رشته نمایشگاهی در اصفهان فعال است که نقش مهمی در گردشگری و اقتصاد منطقه دارد.
وی متذکر شد: برگزاری نمایشگاهها صرفاً درآمدزایی نیست، بلکه ایجاد ارزش، حفظ سرمایهها و توسعه اقتصادی است. هزینهها زیاد است، اما ارزش ایجاد شده بهمراتب بیشتر است. اگر به درآمد حاصل از نمایشگاهها نگاه کنیم، این رقم به چند هزار میلیارد تومان میرسد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه اصفهان با هدف تبدیل شدن به بازوی اقتصادی شهر فعالیت میکند و به همین دلیل تحت عنوان «اصفهان به توان دو» انتخاب شد. باور داریم اگر نمایشگاه بتواند برنامههای خود را به خوبی اجرا کند، میتواند اقتصاد اصفهان را به سطحی بالاتر ارتقا دهد.
طحانیان با اشاره به اینکه امروز روابط بسیار خوبی ایجاد شده و تعداد شرکتکنندگان و فعالان اقتصادی نیز افزایش یافته است، یادآور شد: نیازمند سرمایهگذاری قابل توجهی هستیم، اما تلاش کردهایم که برند اصفهان در سطح کشوری شناخته شود. فعالان اقتصادی از تهران و دیگر استانها به اصفهان دعوت شدهاند و حضورشان بازتاب بسیار مثبتی در کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه بازدیدکنندگان، فضای نمایشگاه به خوبی خطکشی و علائم راهنمایی نصب شده است تا رفتوآمد بدون خطر انجام شود. همچنین قراردادهایی برای خدمات رایگان اتوبوسرانی در هر نمایشگاه منعقد کردهایم تا هر نیم ساعت اتوبوسهایی برای انتقال بازدیدکنندگان فعال باشند.
توسعه حمل و نقل و دسترسی راحت تر به نمایشگاه
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان افزود: هدف ما توسعه حملونقل عمومی است تا مردم ترغیب شوند از خودروهای شخصی استفاده نکنند و راحتتر به نمایشگاه دسترسی داشته باشند. برنامهریزیها به گونهای است که اتوبوسها نیم ساعت قبل از شروع نمایشگاه و نیم ساعت بعد از پایان آن بهصورت منظم تردد کنند.
طحانیان تأکید کرد: زمینه بهبود امکانات شهری، پروژههای متعددی در دست اجرا داریم. از جمله همکاری با پدافند غیرعامل و شهرداری برای ساخت ایستگاه آتشنشانی در شرق اصفهان با بودجهای حدود ۲۰۰ میلیارد تومان. این ایستگاه دارای ۱۵۰۰ متر زیربنا خواهد بود و طراحی آن انجام شده است. در زمینه انرژی پاک نیز نیروگاه خورشیدی با مشارکت شهرداری و چند شرکت دیگر در حال انجام است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری طبیعت گردشگران مبنی بر اینکه یک جایگاه دائمی و ویژه در اختیار خبرنگاران در برگزاری نمایشگاه های مختلف قرار دهید، خاطرنشان کرد: این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم تا اصحاب رسانه به صورت مستمر بتوانند خبرهای خود را منعکس کنند.
پاسخ دهید