معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان:با ورود ۱۳٠ دستگاه تاکسی برقی جدید شاهد تغییر نسل خدمتی در حوزه تاکسیرانی هستیم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با ورود ۱۳٠ دستگاه تاکسی برقی جدید شاهد تغییر نسل خدمتی در حوزه تاکسیرانی هستیم که با حمایت همه‌جانبه مدیریت شهری صورت گرفته است؛ در همین راستا، هوشمندسازی ناوگان تاکسی‌های پاک و برقی نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران به نقل ازایمنا، سعید ساکت امروز _پنجشنبه ششم شهریور_ در هفتادو ششمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آئین رونمایی از ۱۳۰ دستگاه جدید تاکسی برقی اظهار کرد: امروز تاکسی‌ها به استعداد ۱۳۰ خودرو با حمایت و جهت‌دهی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، تأکیدات کمیسیون حمل‌ونقل هوشمندسازی، حمایت شهردار و سناریوپردازی مؤثر مالی تیم اقتصادی به سرانجام رسیده است تا شاهد تغییر نسل خدمتی در حوزه تاکسی‌ها باشیم.
وی افزود: راهبران خودروهای تاکسی و خدمت‌رسانان منشأ خدمات ارزشمندی هستند، آن‌ها دغدغه‌مند، پیگیر همدل و هم جان با مسافران هستند، همچنین تاکسیرانان دارای روح بلند هستند که هر کس با هر ذائقه فکری و هر حسی وارد خودروی آن‌ها می‌شود، پیام آرامش و احترام دریافت می‌کند و در نهایت با آرامش خاطر آن را ترک می‌کند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تاکسیرانان نقش ویژه و معرف هویت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی هستند، یادآور شد: شایسته است در این مسیر خودروهایی در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا معرف این نقش آن‌ها باشد.
ساکت با اشاره به تعهد شهرداری اصفهان به چالش‌ها و معضلاتی که شناسایی می‌کند و ورود که نسبت به آن‌ها دارد، گفت: در موضوع اقتصادی گاهی موضوعی به نام پول‌شویی مورد توجه قرار می‌گیرد، در این راستا در انجام وظایف زیست‌محیطی و تکالیفی که ساحت زیست محیطی را تکریم می‌کند، موضوعی به نام سبزشویی داریم.
ساکت ادامه داد: دستگاه‌هایی وجود دارند که در قبال محیط زیست و گام‌هایی که برای تکریم محیط زیست باید بردارند و قانون در قبال آن‌ها صراحت دارد، به اقدامات تبلیغی شعارگونه روی آوردند و عملیات سبزشویی انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان در یک گام عملیاتی سال جاری در بودجه جاری خود ۱۶ هزار میلیارد تومان به اقدامات حمل‌ونقلی اختصاص داده است که به‌صورت مبنایی در خدمت جریان و چرخه زیست‌محیطی شهر اصفهان، کاهش آلایندگی و کاهش آلودگی صوتی اصفهان است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به هلال ترافیکی شرق اصفهان افزود: در فاصله دو سه سال اخیر در حالی که تراز اقدامات پروژه‌های عمرانی در کشور، میانگین اجرای آن بالاتر از ۱۰ سال می‌رسد، در اصفهان با برنامه‌ریزی عملیاتی هلال ترافیکی شرق اصفهان به طول ۱۴ کیلومتر با آن سطح مداخله، میزان آزادسازی، پل‌سازی، فعالیت عمرانی با آن حجم عملیات تأمین مالی به شهر عرضه می‌شود که مهم‌ترین تأثیرات آن کاهش روزانه ۲۷۰ تن انواع آلاینده و صرفه‌جویی روزانه ۲۱ هزار لیتر بنزین است.
ساکت خاطرنشان کرد: با ورود ۱۳٠ دستگاه تاکسی برقی جدید شاهد تغییر نسل خدمتی در حوزه تاکسیرانی هستیم که با حمایت همه‌جانبه مدیریت شهری صورت گرفته است؛ در همین راستا، هوشمندسازی ناوگان تاکسی‌های پاک و برقی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان در ادوار مختلف به ویژه این دوره هیچ گاه به سبزشویی قائل نبوده است، گفت: عملیات اجرایی هلال ترافیکی شرق اصفهان حتی در حملات ددمنشانه صهیونیستی، در حوزه عمرانی و ایمن سازی ترافیک زیر نور پدافند پرافتخار کشورمان ادامه داشت.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: اینها همه شعار و سبزشویی نیست و مصداق و عینیت دارد و تلاش برای آن انجام شده است.
ساکت با اشاره به پیشرفته‌ترین، به‌روزترین و خاص‌ترین پروژه زیست‌محیطی ایران که حتی در عرصه بین المللی قابل دفاع است، گفت: این پروژه، رینگ پساب و رینگ حفاظتی انتقال آب برای چرخه زیست محیطی و فضای سبز است، آن وقت آن آدم نمای کودک‌کش برای ما نسخه تأمین آب می‌پیچد، در صورتی که نمی‌داند در این شهر این تکنولوژی فاخر در دست اجراست که به دست فرزندان با دانش ایرانی و اصفهانی انجام می‌شود، در حالی که او می‌خواهد با یک لیوان آب برای ما تأمین آب کند؛ باید گفت بفهمید با چه نسل و با چه مردمی صحبت می‌کنید.
وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در قبال چالش‌ها سکوت نکرده و زمانی که دید عمر و میانگین عملکرد تاکسی‌ها رو به افزایش است، برای اولین بار در کشور نسبت به آن با مصوبه‌ای ورود کرد، افزود: اصفهان شهر اولین‌هاست و در موضوع حمایت مالی از ورود ۱۸۰ تاکسی یا پاکسی به اصفهان، با تأمین اعتبار ۹۰ میلیارد تومان همراه شد که نمونه آن وجود نداشته است و با نگاه عالمانه شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسید و با اقدام میدانی عملیاتی حوزه مالی اقتصادی تأمین شد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: البته این طرح با دلداری و مردانگی رانندگان تاکسی همراه شد، اگرچه حمایت‌های مالی شهرداری وجود داشت، اما با یک تغییر روبه‌رو بودیم و می‌خواستیم خدمت بر پایه خودروی بنزین‌سوز را به ناوگان برقی تغییر ماهیت دهیم، در این راستا این اعتماد که به مجموعه مدیریت شهر شد، برای ما سند افتخار و اعتبار است.
ساکت با اشاره به اینکه اگر قرار است ظرفیت‌سازی کنیم، سیستم خدماتی باید به‌صورتی مستقر شود، که دسترسی راحت رانندگان فراهم شود، گفت: دو روز پیش معاون رئیس‌جمهور ایستگاه شارژ خودرو برقی و استراحتگاه را که برای اولین بار در کشور است، در اصفهان افتتاح کرد.
وی افزود: یکی از معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهرهای شاخص کشور می‌گفت، مدل تأمین مالی تاکسی برقی که در اصفهان در نظر گرفته شده، برای ما دردسر شده است و تاکسیرانان ما به ما یادآور شوند که ببینید اصفهان چه کرده است، شما چرا انجام نمی‌دهید؛ که این موضوع برای ما افتخار محسوب می‌شود که برای این قشر گام برداشتیم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تقدیر از هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی گفت: هوشمندسازی ناوگان پاکسی‌سواران در دستور کار قرار دارد که مورد تأیید شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بوده و در دست برنامه‌ریزی است تا این روند روال مند شود.
ساکت تصریح کرد: بر این اساس فرایند در چهارچوب تعامل و نظارت بر پایه تعامل دوستانه میان سازمان تاکسیرانی و تاکسیرانان شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه بیست‌ونهمین ایستگاه شارژ خودروی برقی بود که در اصفهان افتتاح شد گفت: در حال حاضر ۶۲ ظرفیت شارژ خودرو داریم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: اولین کلان‌شهر ایران بودیم که موضوع پایدارسازی برق تقاطع‌ها انجام شد و در این راستا برق، ۹۵ درصد چهارراه‌ها پایدار شدند که این نسبت و این عدد در هیچ کجا سابقه ندارد.
ساکت با اشاره به اجرای پروژه خط دو قطار شهری در زیر زمین اصفهان افزود: این پروژه ۸ هزار میلیارد تومانی در ۱۶ ایستگاه فعال است و ۴ ایستگاه آن نازک کاری و فرایند بهره‌برداری انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: نسبت استفاده برای خرید خودروهای برقی از ۵ ماه پیش تاکنون ۵ برابر شده است و تعداد خودروهای شخصی برقی که ۱۰۰ دستگاه بوده، امروز به ۶۰۰ دستگاه رسیده است.