معاونت بینالملل شرکت گلنور با بیان اینکه تمام تلاشمان در این سالها سبب شده که به 30 کشور جهان در 5 قاره صادرات داشته باشیم، گفت: وقتی از صادرات و درآمد ارزی صحبت میشود منظور تنها سود بیشتر نیست بلکه سود این امر در تکنولوژی و فناوری روز شرکت است.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، فرشته امینی در نشست خبری شرکت گلنور با اصحاب رسانه با بیان اینکه از سال 1380 به صورت جدی در عرصه بینالملل ورود کردیم، اظهار داشت: تمام سالها تلاشمان اکنون سبب شده که به بیش از 30 کشور جهان در 5 قاره صادرات داشته باشیم.
معاونت بینالملل شرکت گلنور افزود: وقتی از صادرات و درآمد ارزی صحبت میشود منظور تنها سود بیشتر نیست بلکه سود این امر در تکنولوژی و فناوری روز شرکت است به گونهای که شرکت برای رقابت با محصولات چینی و اروپا باید به فکر تکنولوژی و توسعه باشد و این امر هم سبب ارتقا تکنولوژی و به تبع آن به روز بودن شرکت تولیدی میشود تا بتواند در عرصه بینالملل ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه در صنعت ما فروش تصادفی اتفاق نمیافتد، تصریح کرد: طرف ما در کشورهای جهان، دولتها هستند پس فروش تصادفی مفهومی ندارد و حضور پایدار در سطح بینالملل داریم، برای اینکه سال 85 وارد بازار عراق شویم زمان میبرد و دولت آنجا باید ما را قبول کند و این مراحل طول میکشد برای شهرداری ابوظبی امارات بالغ بر 100 هزار دلار هزینه کردیم و با این اوصاف وقتی وارد شدیم دیگر نباید آن را رها کنیم بنابراین باید به روز باشیم.
سیاستهای غلط ارزی سبب حذف بسیاری از صادرکنندگان از چرخه صادرات شده است
امینی با گلایه از سیاستهای غلط ارزی در کشورمان خاطرنشان کرد: این سیاستهای اشتباه سبب حذف بسیاری از صادرکنندگان از چرخه صادرات شده است، ما هم منتقد سیاست ارزی هستیم اما باید مطابق قوانین داخل کشور حرکت کنیم، توقعی از دولت نداریم ولی توقع از سیاستهای اقتصادی داریم، چرا نباید اقتصاد آزاد داشته باشیم، چرا نباید قیمتها، واقعی باشد.
وی پیرامون مقصد صادراتی محصولات شرکت گلنور بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، اورا آسیا و همچنین در زنجیره تولید جهانی به عنوان محصول نیمه تمام در کشورهای اروپایی و روسیه، محصولات گلنور استفاده میشود.

اهمیت روشنایی از منظر انرژی، پایداری و کیفیت
معاونت تحقیق و توسعه شرکت گلنور در این نشست پیرامون اهمیت روشنایی از منظر انرژی خاطرنشان کرد: کشورمان در سختترین شرایط انرژی برق به سر میبرد به گونهای که در ساعات اوج مصرف بیش از 75 هزار مگا وات برق مصرف میشود که بحرانیترین لحظه برای برق کشور است.
سهم روشنایی در ساعات اوج مصرف 30 درصد است
مجتبی شفیعی گفت: سهم بخش روشنایی در ساعات اوج مصرف بالغ بر 30 درصد برآورد میشود، به عبارتی دیگر در پیک مصرف 20 هزار مگاوات روشنایی داریم و این امر نشان از اهمیت ویژه مدیریت مصرف در بخش روشنایی کشور است.
وی تصریح کرد: مدیریت تقاضای برق در اوج مصرف در شرکت گلنور به عنوان یک شرکت دانش بنیان با تمرکز بر رفع چالشها و تحقیق و توسعه شکل گرفته و چراغهای نسل جدید با سطح جهانی به بازار عرضه میکنیم چراغهای نسل جدید 40 درصد پر بازدهتر و نسبت به نسلهای قدیمی حدود 3 برابر پر بازدهتر است.

شرکت گلنور با تمرکز بر تحقیق و توسعه آماده نقش آفرینی در بخش ناترازی انرژی کشور است
معاونت تحقیق و توسعه شرکت گلنور با اشاره به اینکه آمارها نشان میدهد که حدود 1 میلوین شاخه روشنایی چراغ خیابانی 125 واتی بخار جیوه که 15 سال از عمر آنها میگذرد وجود دارد و مصرف 140 وات دارد، خاطرنشان کرد: راهکار شرکت گلنور طراحی چراغ پربازده با مصرف 15 وات است، هم اکنون جایگزینی انها آغاز شده است و 900 درصد (9 برابر) صرفه جویی داشته که در ساعات اوج مصرف بسیار چشمگیر است، برای صرفه جویی بیشتر سیستم مدیریت روشنایی میتواند به کمک بیاید که این کار هم 40 درصد صرفه جویی دارد، در مجموع از منظر انرژی با تمرکز بر تحقیق و توسعه آماده نقش آفرینی در بخش ناترازی انرژی کشور هستیم.
وی پیرامون اهمیت روشنایی از منظر طول عمر و پایداری بیان کرد: تجهزیات روشنایی به عنوان یک زیرساخت در حوزههای مختلف محسوب میشود، ماندگاری و طول عمر در مسیر توسعه پایدار قرار دارد، شرکت گلنور تمام تدابیر لازم را اندیشیده و بر لبه فناوری به مسیر خود ادامه میدهد.
شفیعی با بیان اینکه چراغهای نسل جدید بر مبنای طول عمر 100 هزار ساعت تخمین زده میشود، گفت: بدین معنی که اگر در یک روز 12 ساعت روشن باشد حدود 22 سال طول عمر این روشنایی است که بسیار مهم است.
وی پیرامون اهمیت روشنایی از منظر کیفیت افزود: هدف از روشنایی ایجاد امنیت و عملکرد بهینه چشم انسان است بنابراین کیفیت چراغ بسیار مهم است، یکی از نقاط تمرکز شرکت گلنور، کیفیت است وشاخصهایی همچون رنگ، دما و زاویه نور بسیار مهم هستند.
شرکت گلنور فراتر از صنعت عمل میکند
مدیر برند شرکت گلنور در این نشست با بیان اینکه بازدید اصحاب رسانه از کارخانجات شرکت گلنور بازخورد خوبی به همراه داشت، اظهار داشت: تعامل با اصحاب رسانه بواسطه رساندن صدای ما به مردم به عنوان ابزاری پر مخاطب و تاثیرگذار و یک چشم انداز در شرکت گلنور مد نظر قرار گرفته است، باورمان به این است که تحرکات صنعت به گوش جامعه برسد و یک انگیزه برای بقیه صنایع باشیم.
مهدی افیونی زاده با اشاره به اینکه شرکت گلنور فراتر ازصنعت عمل میکند، افزود: معتقدیم جدای از تولید کننده بودن، تاثیرگذار در کیفیت زندگی مردم باشیم.
شرکت گلنور؛ پیشروترین و بزرگترین کارخانه تولید محصولات روشنایی در خاورمیانه
گفتنی است شرکت گلنور با بیش از 35 سال تجربه و صادرات به 30 کشور جهان به عنوان یکی از پیشروترین صنایع روشنایی و بزرگترین کارخانه تولید محصولات در خاورمیانه به رسمیت شناخته شده است.
انتهای پیام/









پاسخ دهید