رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان سمیرم در مراسمی که با عنوان تجلیل از موزهداران شهرستان سمیرم به مناسبت پاسداشت هفته میراثفرهنگی و با حضور پیشکسوتان، فعالان عرصه میراثفرهنگی و اعضای شورای اسلامی شهر در محل موزه تنوع زیستی و فرهنگی سمیرم برگزار شد، نگاه ویژه به تقویت موزهها در کنار ایجاد زیرساختهای گردشگری را یکی از عوامل اصلی جذب گردشگر و ایجاد فرصتهای شغلی برای مردم شهرستان عنوان کرد.
سعید سلیمانیان با اعلام این مطلب گفت: «اگر بتوانیم در شهرستان موزهها را تقویت کنیم و در این زمینه از حضور جوانان و نوجوانان علاقهمند به حفظ آثار تاریخی بهره بگیریم، میتوانیم امیدوار باشیم در کنار ایجاد زیرساختهای گردشگری، در آینده نزدیک شاهد جذب بیشتر گردشگران به شهرستان و بهتبع آن اشتغال و رونق تولید باشیم.»
او ادامه داد: «موزه یکی از مکانهایی است که میتواند در آرامش کامل و بهدوراز هرگونه مشغلهای گذشتهای را به تصویر بکشد که در کمتر مکانی قابلمشاهده است و تقویت موزهها باعث میشود تا بتوانیم گذشته خود و فرهنگ اصیل ایرانی را در معرض دید هر بینندهای قرار دهیم.»
سلیمانیان افزود: «امید میرود تا با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی شهرستان و بخش خصوصی، بتوانیم موزههای متنوع بیشتری را در سطح شهرستان ایجاد کنیم و گام مؤثری در توسعه شهرستان در حوزه میراثفرهنگی برداریم.»
در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر ضمن تشکر از موزهداران و فعالان عرصه میراثفرهنگی شهرستان، از کارکنان پایگاه حفاظتی شهرستان نیز قدردانی شد.
عالی 18
مفید 3
غیرمفید 0
آخرین اخبار
شما می توانید لذت ببرید
«نمد» شهرکرد یکی از مهمترین صنایعدستی در چهارمحال و بختیاری است که با پیگیریهای انجام شده در سال ۱۳۹۷ بهعنوان «شهر ملی نمد» انتخاب و معرفی شد.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران (TACI) با رأی قاطع اعضا، بهعنوان نماینده منطقه جنوب آسیا برای دوره چهارساله ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۹ به عضویت هیئترئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UN Tourism) انتخاب شد.
فولاد مبارکه در جمع رهبران جهانی فولاد؛ نام ایران در کنار پوسکو و آرسلور میتال. حضور در فهرست نامزدهای نهایی جایزه «Steelie» در بخش پایداری، تنها یک موفقیت نمادین نیست، بلکه تأییدی رسمی از سوی انجمن جهانی فولاد است بر این که یک تولیدکننده ایرانی، «بهترین عملکرد جهانی» را در خلق ارزش از پسماند تعریف میکند. این جایگاه، گذار از یک شرکت داخلی به یک «الگوی جهانی» را نشان میدهد.







