مثلث طلایی گردشگری ایران با هدف معرفی ظرفیتهای مختلف شهرهای یزد، اصفهان و شیراز در حوزههای سرمایه گذاری و تقویت مبادلات بین شهری ایجاد شده است.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مفاد تفاهمنامه طلایهداران گردشگری ایران در حال اجراست و بر این اساس، تبادل تبلیغات گردشگری میان اصفهان، یزد و شیراز انجام میشود.
علیرضا مساح با اشاره به تفاهمنامه طلایهداران گردشگری بین شهرهای اصفهان، یزد و شیراز اظهار کرد: بر اساس یکی از مفاد این قرارداد، تبادل تبلیغات گردشگری بین سه شهر صورت میگیرد که با شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت مسافرتها، تبلیغات ما با این مضمون که “یک میزبانی طلب شما” طراحی شد.
وی افزود: در سه سال اخیر، طرحهای تبلیغات گردشگری بامضمون دعوت به اصفهان را در اختیار سازمانهای فرهنگی شهرداریهای یزد و شیراز قرار دادیم و در این شهرها نصب شد، در مقابل ما نیز طرحهای گردشگری این دو شهر را دریافت و نصب کردیم.
وی ادامه داد: تفاهمنامه طلایه داران گردشگری ایران، چند سال پیش، با حضور مدیران شهری یزد، اصفهان و شیراز با عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران به امضا رسیده که تولید اشتراکی محصولات گردشگری، تهیه کتابچهها و بروشور با زبانهای مختلف از جمله عربی، انگلیسی، چینی و فرانسوی و ارائه آنها در نمایشگاههای بینالمللی، برگزاری نمایشگاههای عکس و همچنین معرفی میراث ملموس و ناملموس هر سه شهر از جمله مفاد این تفاهمنامه است.
مساح خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل مثلث طلایی گردشگری، معرفی ظرفیتهای شهرهای یزد، اصفهان و شیراز در حوزههای سرمایه گذاری و تقویت مبادلات بین شهری است.
گفتنی است، تفاهم نامه طلایه داران گردشگری ایران با نظارت شهرداران یزد، اصفهان و شیراز در سازمانهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شهرداریها منعقد شده تا این شهرها متعهد به پشتیبانی از یکدیگر در تأمین و بهینه سازی زیرساختهای گردشگری شهری شوند.
انتهای پیام/