مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد: رعایت پارامترهای خدمات شهری در تامین اراضی نهضت ملی مسکن استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تمام اراضی این طرح نزدیک شهرها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است که وزارت راه و شهرسازی طی ۴ سال ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می کند و در این بین برنامه استان اصفهان معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است.
وی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان، مطابق با این برنامه برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد است، اظهار داشت: این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از این میزان ۳۵ هزار و ۵۹۶ واحد در شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و مابقی در سایر شهرهای استان احداث می‌شود.
وی بیان داشت: مطابق با برنامه استان اصفهان، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بصورت سالانه یک هزار و ۷۹ هکتار بوده و در حال حاضر نیز برای بیش از ۹۱ هزار واحد در استان اصفهان تامین زمین شده است.
قاری‌قرآن با بیان اینکه سامانه طرح نهضت ملی مسکن در ابتدا برای ۴۳ شهر استان اصفهان بازگشایی شده بود، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد وپیگیری های ویژه ای که بعمل آمد، سامانه برای تمامی شهرهای استان بازگشایی شد و هم استانی‌های عزیز توانستند اقدام به ثبت نام کنند.
وی تصریح کرد: تامین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا در نزدیک ترین شهر مجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تمام اراضی این طرح نزدیک شهرها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد و زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید تمام کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری است و همچنین این اراضی از تمام شرایط لازم برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده است گفت: اجرای این طرح را در دو روش پیش می‌بریم، به عبارتی در شهرهایی که امکان پذیر است زمین را به متقاضی تحویل می‌دهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات و سایر امکانات مربوطه خودشان اقدام به ساخت کنند در مقابل شهرهایی که تعداد متقاضیان بالایی داشته باشد به صورت انبوه سازی انجام می‌شود.
قاری‌قرآن با بیان اینکه موضوع صنعتی سازی در حوزه مسکن یکی از اهداف اصلی بوده و در حال پیگیری است، گفت: با توجه به اینکه صنعتی سازی منجر به افزایش سرعت ساخت و کنترل کیفیت می‌شود لذا از دستگاه‌ها و یا مجموعه‌هایی که بتوانند این مبحث را با در نظر گرفتن مسائل حائز اهمیت و ارائه تعهدات به موقع پیش ببرند استقبال می‌کنیم.