جزئیات تکمیلی امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به حوادث ۲ روز اخیر اصفهان

 به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران به نقل ازروابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان جزئیات تکمیلی امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به حوادث دو روز اخیر را تشریح کرد.

محمدنوید متقی با اشاره به اقدامات انجام شده در حادثه سیلاب هجدهم و نوزدهم خردادماه در مناطق نهوج، دخر آباد، جندابه و مشکنان در شرق استان و امین آباد در جنوب استان اصفهان، اظهار کرد: برگزاری جلسه مدیریت بحران استان در مرکز EOC با حضور مدیرعامل استان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فعال‌سازی ساختار IMS با حضور کلیه اعضا، اعلام آماده باش و فعال‌سازی تمام تیم‌های ERU (واحدهای پاسخگویی سریع) در مناطق هفت‌گانه، از اقدامات انجام شده طی دو روز مذکور بوده است.

وی افزود: اقدامات انجام شده در روستای نهوج (از توابع شهرستان اردستان)، شامل اعزام ۱۰ تیم عملیاتی (۴۰ نفر) به همراه ۱۰ خودروی عملیاتی و یک دستگاه لجن‌کش، تقویت انبار شهرستان اردستان با ۱۰۰ عدد بسته غذایی ۷۲ ساعته، تخلیه آب از ۶۰ خانه روستایی، ارزیابی و بازدید از تمام مناطق مسکونی و اعزام ۹ نفر مصدوم با همکاری اورژانس به مرکز درمانی بوده و حوادث رخ داده در منطقه مذکور سه فوتی برجای گذاشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات انجام شده در منطقه مشکنان (از توابع شهرستان کوهپایه) شامل امدادرسانی به حادثه مربوط به گیر کردن خودروی سواری پراید در سیل و فوت شدن یک نفر و مفقودی یک سرنشین دیگر در پی این حادثه و اعزام هفت تیم عملیاتی به همراه دو تیم آنست به منظور جست‌وجوی فرد مفقود شده است.
وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در منطقه جندابه و دخر آباد (از توابع شهرستان کوهپایه) نیز شامل اعزام سه تیم عملیاتی به همراه سه دستگاه خودروی امدادی و یک دستگاه لجن‌کش و تخلیه آب از ۱۰ خانه بوده است.

متقی با بیان اینکه در منطقه امین‌آباد شهرستان شهرضا یک خانواده ۹ نفره از عشایر از مخاطرات رخ داده حادثه دیده بودند و یک تیم عملیاتی در محل حادثه اقدام به توزیع مواد غذایی و پتو کرده بود، خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی امدادرسان این جمعیت از شهرستان‌های اردستان، کوهپایه، نائین، تیم واکنش سریع استان به همراه دو تیم آنست و یک تیم از پایگاه امین آباد شهرضا به محل حوادث رخ داده اعزام شده بودند