بازدید وزیر میراث‌فرهنگی از صنایع‌دستی روستایی و عشایری سمیرم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اولین مرحله از سفر به استان اصفهان، هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی، وارد بخش وردشت از توابع شهرستان سمیرم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران، مهندس عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید که بیش از 400 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی روستایی و عشایری بیش از 50 روستا و 14 تیره عشایری حضور داشتند، به ترتیب از 12 رشته بافته‌های داری در کمپ گردشگری روستای ملی صنایع‌دستی مهرگرد بازدید کرد.
گفتنی است منطقه وردشت بیشترین تعداد رشته‌های مختلف بافته‌های داری عشایر کشور را به خود اختصاص داده است، که از آن جمله می‌توان به گلیم، گبه و انواع فرش‌های دست‌بافت عشایری و روستایی اشاره کرد.
صنایع‌دستی روستایی و عشایری هنرمندان سمیرم ثبت جهانی می‌شود
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر خود به استان اصفهان و شهرستان سمیرم، در حاشیه بازدید از آثار هنرمندان روستایی و عشایری بخش وردشت سمیرم، از برنامه‌ریزی برای تدوین پرونده ثبت جهانی این آثار خبر داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم خون گرم روستاها و عشایر این منطقه گفت: بسیار خرسندم که امروز میهمان هنرمندان بیش از 50 روستا و 40 تیره عشایر قهرمان قشقایی منطقه وردشت سمیرم هستم.
او ادامه داد: امروز یکی از زیباترین روزهای زندگی من بود، زیرا شاهد بیش از 12 رشته در حوزه بافته‌های داری در این منطقه بودم که توسط هنرمندان روستایی و عشایری این منطقه به زیبایی تمام در کمپ گردشگری این روستا در معرض نگاه همه ما قرارگرفته بود.
ضرغامی افزود: بی‌تردید با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود که مردم این منطقه از آن برخوردار هستند، امروز خرسندم که در جمع تمامی این هم‌وطنان ارجمند و درعین‌حال قهرمان عرض کنم که پرونده ثبت جهانی آثار ارزشمند هنری آن‌ها به‌زودی تدوین و تلاش خواهیم کرد تا میراث ارزشمند هنری این هم‌وطنان بزرگوار را در فهرست میراث جهانی به ثبت برسانیم.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: امروز در زیر آسمان خدا و دریکی از زیباترین نقاط ایران‌زمین، سعادت شد تا ساعاتی چند در کنار مردمی قهرمان، باایمان و آزاده باشم که نه‌تنها هنرشان سرآمد است بلکه باوجوداین غیور مردان و زنان معتقدم هیچ‌گاه سرزمینم کوچک‌ترین آسیبی از بیگانگان نخواهد دید.
در ادامه این بازدید وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مشاور وزیر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مدیران استان و شهرستان از آثار بیش از 400 نفر از هنرمندان مناطق مختلف روستایی و تیرهای عشایری منطقه وردشت سمیرم بازدید کرد.