مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان: طبق دستور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن، خدمات زیربنایی نهضت ملی مسکن باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان گفت: برای خدمات زیر بنایی نهضت ملی مسکن هم رئیس جمهور در شورای عالی مسکن ابلاغ کرده است که باید خدمات زیربنایی توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود، در همین راستا باید یک سوم هزینه خدمات زیربنایی نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه که شرکت عمران زیر مجموعه آن است، یک سوم توسط وزارت نیرو و یک سوم دیگر توسط سازمان برنامه و بودجه در استانداری پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، حمیدرضا رحیمی، مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در حوزه مسکن است، اظهار داشت: در همین راستا هر هفته جلسات متعددی در شورای مسکن استان برگزار می‌شود و اولویت نخست مدیریت و شورای مسکن استان رسیدگی به مسائل و مشکلات نهضت ملی مسکن به ویژه در شهر بهارستان است.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 150 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکت ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد 55 هزار نفر در بهارستان تایید شدند که مقرر شده 19 هزار واحد در بهارستان و بقیه نیز در شهر چهارم احداث شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان پیرامون پروژه‌های مهم شهر بهارستان تصریح کرد: در مورد مترو سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد تومان تخصیص داده شد که 10 میلیارد آن تامین شد و 90 میلیارد تومان باقی مانده آن در دقایق پایانی سال گذشته و با پیگیری‌های زیاد محقق شد که در سال جاری تحرک ویژه ای در این بخش را خواهیم داشت.
بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای تکمیل مترو بهارستان اعتبار نیاز است
وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل اعتبار مترو بهارستان برنامه های دیگری هم در نظر داریم و زمانی که نهایی شد جزئیات آن اعلام خواهد شد، براساس برآوردی که سال گذشته انجام شد برای تکمیل مترو بهارستان حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بدون شک با نرخ های جدید این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.
پروژه بیمارستان در شهر بهارستان بسیار حائز اهمیت است
رحیمی پیرامون پروژه بیمارستان در شهر بهارستان بیان کرد: این پروژه نه تنها برای بهارستان بلکه برای منطقه جنوب اصفهان بسیار حائزاهمیت است، در همین راستا سال گذشته موفق شدیم تفاهم نامه‌های آن را مبادله کنیم همچنین مقرر شده که 50 درصد هزینه بیمارستان در شهر بهارستان را وزارت راه و 50 درصد دیگر هم وزارت بهداشت پرداخت کند.
156 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های در دست اجرای شهر بهارستان
وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا شهر بهارستان گفت: احداث چندین پارک در محلات مختلف، احداث 3 مدرسه هر کدام 12 کلاسه، اجرای بخشی از شبکه فاضلاب شهر، رفیوژ میانی جاده قلعه شور، انجام کارهای آسفالتی و ترافیکی، احداث پیاده رو، عملیات حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز و غیره که مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بالغ بر 156 میلیارد تومان است.
76 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های در مرحله انعقاد قرارداد
مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان با بیان اینکه 3 پروژه در مرحله انعقاد قرارداد داریم، افزود: مدرسه 6 و 12 کلاسه و اجرای روشنایی در محله های مختلف شهر؛ مجموع اعتبارات این پروژه ها بالغ بر 76 میلیارد تومان است.
150 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های در حال مناقصه
وی پیرامون پروژه‌های در حال مناقصه تصریح کرد: روکش و لکه گیری آسفالت با پیش بینی35 میلیارد تومان، احداث 5 مدرسه دیگر با اعتبار 150 میلیارد تومان( 2 مدرسه در نضت ملی مسکن با 60 میلیارد تومان)، احداث بلوار، احداث مسجد رسول الله (ص) در نهضت ملی با 25 میلیارد تومان؛ مجموع اعتبارات این پروژه ها 240 میلیارد تومان است، التبه ناگفته نماند این پروژه‌ها به جز پروژه مترو و بیمارستان است.
شرکت عمران تابع قوانین وزارت راه و شهرداری تابع قوانین وزارت کشور است
رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه شرکت عمران با شهرداری بهارستان اختلافاتی با یکدیگر دارند، خاطرنشان کرد: این اختلافات تنها مربوط به شهر بهارستان نیست بلکه در دیگر شهرهای جدید نیز با ورود شهرداری این اختلاف نظرها وجود دارد، شرکت عمران تابع قوانین وزارت راه و شهرداری ها تابع قوانین و دستورالعمل‌های وزارت کشور هستند در حال حاضر در شورای حل اختلاف و نهادهای نظارتی پیگیر هستیم و تابع قانون در این زمینه هستیم، بیشتر این اختلاف نظرها مربوط به دستورالعمل ها و محدودیت ها می باشد، شرکت عمران مدعی تحویل فاز 2 و 3 بهارستان به شهرداری طبق اسناد است و شهرداری این نظر را قبول ندارد که این امر باید بررسی شود و امیدوار هستیم این مشکلات برطرف شود.
طبق دستور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن، خدمات زیربنایی نهضت ملی مسکن باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود
وی با اشاره به اینکه شرکت عمران متولی همه دستگاه‌ها است، بیان کرد: ساخت مدرسه، مسجد، پارک و غیره را انجام داده ایم و شرکت عمران وظیفه همه دستگاه‌ها را به عهده گرفته است. برای خدمات زیر بنایی نهضت ملی مسکن هم رئیس جمهور در شورای عالی مسکن ابلاغ کرده است که باید خدمات زیربنایی توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود، در همین راستا باید یک سوم هزینه خدمات زیربنایی نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه که شرکت عمران زیر مجموعه آن است، یک سوم توسط وزارت نیرو و یک سوم دیگر توسط سازمان برنامه و بودجه در استانداری پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان گفت: اگر قرار باشد همه موارد را شرکت عمران انجام شود هم باید اعتبارات آن مشخص شود هم اینکه پروژه‌ها با تاخیر انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه آورده متقضایان مسکن ملی در حدود 400 تا 500 میلیون تومان خواهد بود، افزود: تهسیلات مشارکت آن نیز طبق سال گذشته 550 میلیون تومان خواهد بود، در پیامک های واریز وجه برای متقاضیان نهضت ملی مسکن ابتدا 30 روز ، در مرحله دوم و سوم نیز 15 روز مهلت واریز وجود خواهد داشت که اگر متقاضیان آورده خود را واریز نکردند بعد از این 3 مرحله یا به پروژه دیگری فرستاده خواهند شد یا از پروژه کنار گذاشته می شوند.
رحیمی پیرامون محور پردیس (محور میانی) در بهارستان تصریح کرد: مطالعاتی در این راستا از طریق مشاور در حال انجام است و نقطه نظرات در شورای مسکن هم مطرح شده که هنوز نهایی نشده است پس از تصویب آن نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: جاده قلعه شور پروژه مشترک میان شرکت عمران، راهداری و شهرداری است که بخش شکرت عمران مربوط به جدول گذاری است که 70 درصد پیشرفت داشته است، مشخصات فنی آن نیز توسط راهداری انجام می‌شود.