دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات دو رویکرد اصلی اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD)

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: هیئت نمایندگان دوره دهم در جلسه ششم خود برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در اصفهان را با دو رویکرد «توسعه صادرات و دیپلماسی تجاری» و نیز رونق دادوستد برای استان اصفهان تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران، حمیدرضا امیدان، دبیرکل اتاق بازرگانی و دبیر اجرایی اجلاس در نشست خبری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با بیان اینکه با محوریت توسعه اقتصادی استان، پنج کمیته اجرایی تعریف و شرح وظیفه ابلاغ و ارسال شد، افزود: طبق اعلام دبیرخانه از ابتدای آغاز فعالیت اجرایی این اجلاس تاکنون ۶۵۰ نفرساعت جلسه اصلی و نیز یک هزار و ۲۰۰ نفرساعت ۲۰ جلسه ستاد اجرایی و هشت جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزار و ۲۴ کمیته دیگر نیز به‌صورت روزانه جلسه برپا کرده است.
دبیر دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان ضمن برگزاری برنامه‌های روزانه و سالیانه خود در این اجلاس از تمام ظرفیت موجود اتاق استفاده کرده است.
او با اشاره به ۲۰ فعالیت تعریف شده اتاق بازرگانی برای هیئت نمایندگان در این اجلاس از تصویب ایجاد بخش جدید اتاق بازرگانی برای مذاکره و مشورت تصمیم‌سازان اقتصادی خبر داد و گفت: برگزاری این اجلاس موجب شد پس از سال‌ها تغییراتی در اتاق بازرگانی اصفهان انجام شود و بهسازی آن شکل بگیرد.
نگاه ویژه به جذب سرمایه‌گذاران در اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
علی صفر نورالله، عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در نشست خبری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) بیان کرد: برای حل زیربنایی مشکلات صادرات و سرمایه‌گذاری تصمیم گرفته شد تا یک سایت برای این اجلاس ایجاد شود.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: ما این فرصت را ایجاد کردیم تا ارتباط دائم برای سرمایه‌گذاری و به‌نتیجه‌رسیدن آن فراهم شود و فعالان اقتصادی از فرصت فراهم شده استفاده کنند.
او در ادامه افزود: کشور ایران سال‌های گذشته نیز تحریم بوده و ما تجربه این بحران را داشته‌ایم؛ لذا با ایجاد زمینه‌سازی باید صادرات را انجام داد.
صفر نورالله افزود: در این اجلاس نیز اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت برای این منظور تعریف شده است.