گرامیداشت روز جهانی موزه در سمیرم؛ تجلیل از حافظان میراث فرهنگی و طبیعی

به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمیرم ،همزمان با فرا رسیدن روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، طی مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سمیرم و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، از موزه تاریخ و فرهنگ و همچنین موزه تنوع زیستی و فرهنگی سمیرم بازدید به عمل آمد.

در این بازدید که با همراهی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان صورت گرفت، ضمن بررسی وضعیت زیرساخت‌های موزه‌ای، از فعالان، حافظان هویت و روایت‌گران تاریخ و فرهنگ این دیار تجلیل شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمیرم در این مراسم، ضمن قدردانی از اهتمام ویژه مسئولان به مقوله میراث فرهنگی، اظهار داشت: این شهرستان از پیشینه تمدنی هفت هزار ساله برخوردار است و نقش‌آفرینی حافظان و راویان میراث در حفظ و انتقال این سرمایه عظیم به نسل‌های آتی، جایگاه بی‌بدیلی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سمیرم، روز جهانی موزه را فرصتی مغتنم برای پاسداشت هویت، اصالت و تمدن ایران اسلامی دانست. وی با تأکید بر اینکه وجود موزه‌ها در سمیرم گواهی بر غنای گنجینه‌های میراث ملموس و ناملموس این شهرستان است، از مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزشمند تمامی دست‌اندرکاران و علاقه‌مندانی که در مسیر صیانت از میراث فرهنگی شهرستان گام برمی‌دارند، قدردانی کرد.

این مراسم با اهدای لوح تقدیر و تجلیل از حافظان و روایت‌گران برگزیده حوزه میراث فرهنگی شهرستان سمیرم به پایان رسید