🔸 همزمان با روز جهانی صنایع دستی، جمعی صمیمی از هنرمندان صنایع دستی بخش پادنای علیا و شهر بیده شهرستان سمیرم میزبان شهردار بیده و مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم بودند.
🔸در این دیدار مهندس آصفی شهردار شهر بیده ، ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی، با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند شهرستان سمیرم، بخش پادنا علیا و شهر بیده در حوزه گردشگری و صنایع دستی، بر حمایت همهجانبه از هنرمندان این حوزه تأکید کرد. وی گفت: «شهرداری با تمام توان از هنرمندان صنایع دستی حمایت خواهد کرد و تلاش میکنیم با معرفی و استفاده از ظرفیتهای موجود، شرکت در جشنوارههای مختلف و تعامل با دستگاههای متولی، مسیر فروش و عرضه تولیدات هنری را برای هنرمندان عزیز هموار سازیم.»
🔸در ادامه، سلیمانیان مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم نیز با بیان جایگاه والای هنر و صنایع دستی، گزارشی از ظرفیتهای شهرستان ارائه داد و تولید یک اثر دستی را تلفیقی از هنر، اندیشه و زیبایی برشمرد.
🔸 وی هنرمندان را سفیران فرهنگی منطقه و شهرستان دانست که ارزش آثارشان روزبهروز در حال افزایش است.
🔸مدیر اداره میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود، به جایگاه رشتههای بومی صنایع دستی بهویژه «بافتههای داری» اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود با همکاری و همافزایی هنرمندان و مسئولان، زمینه توسعه این رشته فراهم و امکان ثبت جهانی آن نیز مهیا شود.
🔸در پایان این مراسم که در فضایی صمیمانه برگزار شد، هنرمندان مشکلات و دغدغه های خود را بیان و در ادامه از تعدادی از هنرمندان صنایع دستی بخش پادنای علیا و شهر بیده با اهدای لوح، قدردانی به عمل آمد.












پاسخ دهید