جاذبه‌های طبیعی کردستان:روستای اورامان

کردستان، استان طبیعت‌گردهای سفت و محکمی است که حال‌وحوصله پیاده‌روی و گردشگری بین سنگ و درختان را داشته باشند
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران جاهای دیدنی استان کردستان برای کسانی که می‌خواهند روی زمین صاف حرکت کنند، نیست؛ اما تا دلتان بخواهد زیبا و دلنشین. هر منظره که با چشمتان ببینید می‌تواند قاب تصویری زیبا را تشکیل دهد که روی دیواره ذهنتان تا ابد نصب شود.
کردستان تا دلتان بخواهد زیباست و بیشترین دلیل زیبایی‌اش هم به موقعیت جغرافیایی و طبیعتش برمی‌گردد. مردمانش هم مثل طبیعتش قوی، استوار، زیبا و دوست‌داشتنی هستند.
تقریبا دست روی هر روستایی بگذارید یک آبشار، کوه معروف، دشتی با گیاهان خاص، یا طبیعت بکر می‌توان یافت.
روستای اورامان
کردستان را که در گوگل جست‌وجو کنیم اورامان جزو اولین و پرطرفدارترین نتایج است. منطقه اورامانات مثل وصله، دو استان کردستان و کرمانشاه و کشور عراق را به هم وصل کرده است. منطقه‌ای کوهستانی پر از روستاهای زیبا میان کوه‌ها و دره‌ها.
معروف‌ترین روستای این منطقه به همین نام شناخته می‌شود و البته مرکزیت و اشراف بهتری هم به دیگر نقاط دارد. روستای اورامان پر از جاذبه‌های گردشگری و جذاب است. منطقه‌ای تفریحی توریستی که مردمانی خونگرم و آیین‌های خاص دارد.
اورامان تخت روستایی قدیمی با قدمتی حدود ۴۰ هزار سال در دامنه رشته‌کوه‌های اورامانات است. این روستای دیدنی خانه‌هایی چوبی آجری و دارد که مثل ماسوله، روی‌ هم تا نوک قله رفته‌اند.
با‌ اینکه روستا در منطقه‌ا‌ی کوهستانی است؛ ولی طبق گفته محلی‌ها تابستان‌های بسیار گرمی دارد. زمستان و پاییز هم که تا دلتان بخواهد مسیر‌ها به دلیل بارش برف و باران بسته است.
این روستا چند چشمه، آبشار رود و رودخانه دارد..