فرمانده انتظامی استان اصفهان: جوانان کشورمان بدون تکیه به خارج از مرزها، پیشرفت‌های ارزشمندی به دست آوردند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امروز در تمام رشته‌ها و حوزه‌ها جوانان موفق شدند تا بدون تکیه به خارج از مرزها پیشرفت‌های وسیع و ارزشمندی را به دست آورند، به حدی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و اسلام یکی از قدرت‌هایی است که نه در منطقه بلکه در سطح بین‌المللی نیز نقش موثری دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمندانه اسلامی هستیم، پیشاپیش به تمام ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم مسیر امام و شهدا را با صلابت طی کنیم و جهت استقرار حکومت عدل، حضرت بقیه‌الله (عج) تاثیرگذار باشیم و رضایت آن حضرت را کسب کنیم.
وی ادامه داد: برای برقراری امنیتی عمومی در سطح استان به ویژه در چهار ماهه اخیر و برقراری نظم و انضباط عمومی و جلوگیری از تحرکاتی که ایادی دشمن در برهم زدن نظم داشتند، همکارانم تلاش مجاهدانه‌ای داشتند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری به عنوان یک جهاد به آن اشاره کردند و تاکنون حق مطلب را نتوانستیم در این راستا و در روشن‌گری نسل جدید و آحاد جامعه به جا بیاوریم.
وی اضافه کرد: در مقایسه با گذشته در تمام حوزه‌ها از جمله در حوزه علمی، صنعتی، پزشکی، نظامی توفیق‌های ارزشمندی را بعد از انقلاب در جامعه شاهد هستیم، در گذشته بیشتر اقدامات کلیدی در کشور دست مستشاران خارجی بود و حرمت افراد صاحب نظر مورد توجه قرار نمی‌گرفت، همچنین سیاست حاکم بر این کشور به نحوی بود که اگر فردی در ارتباط با رفع مشکلات جامعه تصمیم و توانی داشت که می‌توانست گره از کار مردم باز کند، آن‌ها را به عنوان سد می‌دیدند و با افراد توانمند برخورد نابخردانه‌ای صورت می‌گرفت.
سردار میرحیدری گفت: امروز در تمام رشته‌ها و حوزه‌ها جوانان موفق شدند تا بدون تکیه به خارج از مرزها پیشرفت‌های وسیع و ارزشمندی را به دست آورند، به حدی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و اسلام یکی از قدرت‌هایی است که نه در منطقه بلکه در سطح بین‌المللی نقش موثری دارد.
وی گفت: نظام در خصوص جبهه مقاومت پرچم‌دار عدالت و مظلومیت‌خواهی و حامیان مظلومان شناخته می‌شود، در حوزه پلیس نیز اگر پلیس جمهوری اسلامی را با پلیس کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مقایسه کنیم، امروز آورده‌ای که جمهوری اسلامی در حوزه نظامی و پلیس داشته به عنوان دستگاه خدمت‌گزار و ایثارگر با تمام توان در خدمت مردم است و هرجا مردم دچار مشکلاتی شوند و شیطنتی که به واسطه زیاده‌خواهی‌ها به وجود می‌آید، پلیس با ایثارگری و مجاهدت جهت حفظ آرامش جامعه به میدان می‌آید و رسالت خود را دنبال می‌کند.
رشد ۱۰۹ درصدی کشفیات هروئین در اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در حال حاضر راهبرد پلیس در راستای تحقق فرمانده معظم کل قوا و رسیدن به جایگاهی که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، است. در تمام ابعاد از لحاظ اصلاح فرایندها و بهبود روش‌ها و مسیر حرکت و اصلاح رفتاری که باید در نوع برخورد با آحاد جامعه داشته باشد با تمام قوت دستگاه‌های نظارتی اقدامات لازم را دنبال می‌کنند و امیدواریم به زودی به جایگاه واقعی در تراز نظام جمهوری اسلامی برسیم.
وی اضافه کرد: به‌رغم اینکه از لحاظ اعتباری شرایط دولت خاص بود و توجهاتی که در بحث توسعه و تقویت و پشتیبانی آن‌گونه که باید شکل می‌گرفت در حد انتظار انجام نشد، اما با افزایش سطح آموزش کارکنان و دانش تخصصی پلیس‌های تخصصی در ارتباط با افزایش بهره‌وری مجموعه شاهد موفقیت‌های قابل توجهی بودیم.
سردار میرحیدری گفت: با توجه به تغییرات در روند اداره کشور همسایه که عمده تولید مواد مخدر در این حوزه است، ایجاد محدودیت در کشت خشخاش و افزایش تولید مواد صنعتی در ارتباط با کشفیات مواد مخدر در سطح کشور شاهد کاهش قابل توجهی بودیم و نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتر است.
وی افزود: در مجموع طی ۱۰ ماه گذشته با ۳۹ درصد کاهش در زمینه کشفیات مواد مخدر مواجه هستیم، اما در راستای هروئین حدود ۱۰۹ درصد افزایش کشفیات، مواد صنعتی شیشه ۷۸ درصد افزایش کشفیات، گراس حدود ۹ درصد افزایش داشتیم و در خصوص کشف تریاک چهار درصد کاهش داشتیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در طول این مدت نزدیک به ۲۲ قبضه سلاح از باندهای توزیع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است، ۴۶۶ دستگاه خودروی سنگین و سبک، ۲۶ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است که این مهم جزو دستاوردهای مبارزه با مواد مخدر بوده است.
وی با بیان اینکه در طول ۱۰ ماهه گذشته حدود ۲۲۰۰ مرحله طرح در محله‌های مختلف سطح استان اجرا شده است، تصریح کرد: در راستای دستگیری و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر شش درصد کاهش داشتیم، همچنین ۳۲۷ قاچاقچی عمده شناسایی و دستگیر شدند، در خصوص بازدید و بازرسی از اماکن نیز حدود ۴۲۲۵ مورد اجرای حکم صورت گرفته و ۱۶۴ مورد پلمب شده است.
راه‌اندازی ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر طی روزهای آینده
سردار میرحیدری با اشاره به اینکه میزان دستگیری زنان در زمینه مواد مخدر در سال جاری روند کاهشی داشته است، گفت: میزان دستگیری و برخورد با زنان در حوزه مواد مخدر کاهش چهار درصدی داشته است، همچنین در راستای مبارزه مواد در حوزه اتباع سه درصد افزایش داشتیم که با برخورد سخت در ورود به این حوزه اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به گلایه مردم نسبت به راه‌اندازی نشدن ماده ۱۶ مبارزه با موادمخدر، افزود: در راستای راه‌اندازی ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان کارتن خواب و متجاهر طی روزهای آینده مجموعه فدک راه‌اندازی می‌شود تا این حق از مردم استان اصفهان که تاکنون تضییع شده بود را بتوانیم جبران کنیم و پلیس با افتتاح این مجموعه بتواند معتادان متجاهر که در سطح اجتماع پراکنده هستند را جمع‌آوری و برای بازپروری به حوزه مربوطه منتقل کند، زیرا این مهم برای بهبود شرایط جامعه و رفع دغدغه و نگرانی خانواده‌ها تاثیرگذار است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به حوزه مبارزه با قاچاق کالا، گفت: امروز مهم‌ترین دغدغه مردم و مشکل جامعه ما در حوزه اقتصادی است، همچنین راهبرد پلیس نیز برخورد با قاچاق در سطح کلان است.
وی افزود: تعداد پرونده‌های بیش از یک میلیارد تومان ۷۵ درصد رشد و تعداد پرونده‌های بیش از ۵۰۰ میلیون تومان ۱۹۰ درصد افزایش داشته است. ارزش ریالی کالاهای کشف شده در استان اصفهان ۶۶ درصد در ۱۰ ماه گذشته افزایش داشته که ارزش آن حدود ۶۱۳ میلیارد تومان بوده است.
سردار میرحیدری با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی توقیف خودروهای شوتی، ادامه داد: ۵۱۷ دستگاه خودروی شوتی در محورهای سطح استان توقیف شد.
وی اضافه کرد: کشف و توقیف ۱۲۴ دستگاه موتورسیکلت سنگین، ۱۸۶ درصد افزایش میزان سوخت کشف شده را در ۱۰ ماهه گذشته شاهد بودیم، اگر مردم اطلاعات لازم در زمینه خودروهای سنگین و سبکی که مبادرت به حمل قاچاق مواد سوختی می‌کنند، در اختیار پلیس قرار دهند، دیگر شاهد اتفاق‌های ناگوار نخواهیم بود، زیرا علاوه‌بر زیانی که برای جامعه ایجاد می‌کند، خطراتی بسیاری برای مردم به همراه دارد.
۲۵ درصد افزایش برخورد با محتکران
وی خاطرنشان کرد: در راستای بحث ارز قاچاق ۲۰۹ درصد افزایش توقیفات داشتیم، در بحث لوازم خانگی ۱۹۱ درصد افزایش، مبارزه با زمین‌خواران ۰.۴ درصد افزایش را شاهد بودیم، این در حالی است که ۶۵ درصد ارزش ریالی زمین‌هایی بوده که به نفع بیت‌المال ضبط شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه اخلال در نظام اقتصادی هفت درصد کاهش، فرار مالیاتی و تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۵۸ درصد رشد و افزایش ریالی ۱۸۸ درصد را شاهد بودیم.
وی با اشاره به برخورد با محتکران، اضافه کرد: در حوزه احتکار و برخورد با محتکران ۲۵ درصد افزایش عملکرد پلیس را شاهد بودیم، همچنین در مجموع قاچاق کالا هشت درصد رشد عملکرد پلیس و ۲۶۱ درصد ارزش ریالی کشفیات بوده است.
سردار میرحیدری با اشاره به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد، اضافه کرد: تردد مجرمان در محورها یکی از مشکلات استان اصفهان است، زیرا به آسانی می‌توانند از استان‌های مختلف وارد اصفهان شوند که این مهم باعث آزار شهروندان و سایر شهرستان‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: در بحث مبارزه با سرقت، پلیس آگاهی ۱۴۴ باند سرقت را متلاشی و نزدیک به ۴۰۱ سارق را دستگیر کردند، همچنین ۶۰ باند سرقت منزل و مغازه و هشت باند سرقت قطعات خودرو منهدم شده است، یکی از مشکلات ما در بحث سرقت قطعات بحث تقاضای تهیه و خرید قطعات استوک است که این مهم با فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه هم‌خوانی ندارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: معرفی باندهایی که در زمینه استوک و نسبت به جمع‌آوری قطعات خودرو اقدام کرده و به خارج از استان و شهر برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، همچنین باربری‌ها واتوبوس‌هایی که برای حمل قطعات به سارقان کمک می‌کنند، باید به پلیس اطلاع‌رسانی شود.
۳ باند سرقت مسلحانه متلاشی شدند
وی افزود: پنج باند سرقت احشام و ۱۸ باند موتورسیکلت و خودرو، ۲۴ باند سیم برق، سه باند سرقت مسلحانه و یک باند سرقت محموله از کامیون‌ها و کامیونت‌ها متلاشی شدند و با این سارقان برخورد قضایی و انتظامی شکل گرفته است.
سردار میرحیدری با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه مردم در ۱۰ ماه گذشته ۵۶۰ میلیارد تومان بوده که مسترد شده است، گفت: بعضی از شهرستان‌های استان اصفهان در زمینه سرقت کاهش داشتند، خوانسار ۱۱.۳ درصد، شهرضا ۱۱.۲ درصد، گلپایگان ۲.۵ درصد، نایین پنج درصد، نطنز ۱۵ درصد، تیران و کرون ۰.۰۲ درصد، دهاقان شش درصد، بویین و میاندشت سه درصد کاهش داشته‌اند، این در حالی است که سایر شهرستان‌ها با افزایش سرقت مواجه بودند، در این راستا از فرمانداران به عنوان راس شورای امنیت، بسیج و فرماندهان انتظامی برای کنترل مجرمان و سارقان برای ایام پایان سال برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند تا بتوانند از حق و حقوق مردم به نحو مطلوب حراست کنند و شاهد بهبود وضعیت باشیم.
وی افزود: آمار کشف و وقوع جرایم خشن در ۱۰ ماه گذشته در استان اصفهان تا حدودی افزایش داشته که درصدد مقابله با این موضوع هستیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به سرقت مسلحانه، خاطرنشان کرد: سه بند سرقت مسلحانه نیز در این مدت دستگیر شده است.
افزایش ۳۳ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری
وی با اشاره به حوادث درون‌شهری، گفت: به‌رغم اینکه در سال‌های گذشته به صورت پی‌درپی کاهش جانباختگان را در تصادفات درون شهری داشتیم، اما در سال جاری شاهد افزایش در این آمار بودیم، البته در سطح کشور شاهد افزایش آمار بودیم، اما باید در راستای توجه به مقررات و کاهش تخلفات اقدامات لازم صورت گیرد.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: کاهش برخورد با موتورسیکلت‌سواران از جمله دلایل افزایش مرگ‌ومیر حوادث درون شهری بوده است.
وی گفت: گاهی تغییر سبک زندگی و بی‌توجهی به ارزش‌های الهی ممکن است افراد را از مسیر اصلی دین و زندگی خارج کند و به سمت مصرف مشروبات الکلی سوق دهد، در این راستا نیروی انتظامی استان اصفهان با متخلفان برخورد خواهد کرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۳۳ درصد افزایش فوتی تصادفات درون شهری را شاهد بودیم، همچنین در صدور برگه جریمه ۱۴ درصد افزایش داشتیم.
وی با بیان اینکه آمار جانباختگان در حوزه برون‌شهری روند کاهشی بوده است، اضافه کرد: تعداد تصادفات فوتی برون‌شهری هفت درصد کاهش داشته و تعداد تصادفات جرحی ۲۵ درصد افزایش داشته است، همچنین تصادفات خسارتی پنج درصد کاهش داشته است.
کاهش بیش از ۶ درصدی کلاهبرداری یارانه‌ای
سردار میرحیدری با اشاره به حوزه پلیس فتا، افزود: در مجموع میزان وقوع و پرونده‌ها در این حوزه ۷.۱ درصد و میزان کشفیات ۹.۶ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری یارانه‌ای ۶.۷ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی ۳۸ درصد رشد داشته است که لازم است آگاهی‌بخشی به مردم و توجه به بایدها و نبایدها توسط پلیس به مردم آموزش داده شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مزاحمت‌های اینترنتی ۳۴ درصد کاهش، دسترسی غیرمجاز ۱۳.۸ درصد افزایش، سایر جرایم از جمله نشر اکاذیب ۴۵ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به مهم‌ترین و شاخص‌ترین پرونده‌های انتظامی در ۱۰ ماه گذشته، گفت: کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون ریالی با ترفند دریافت بیعانه در نجف‌آباد و شهرستان‌های اطراف، کلاهبرداری دو میلیارد ریالی با ترفند رهن آپارتمان، اسکیمر ۶۴۵۰ کارت بانکی در عوارضی کاشان با مبلغ ۱۰ میلیارد ریالی بود که کشف و متهمان دستگیر شدند.
سردار میرحیدری تصریح کرد: در سال جاری بازدیدهای نظارتی از واحدهای صنفی و اینترنتی شش درصد رشد کرده است و شناسایی کسب و کار اینترنتی جدید و بدون مجوز ۳۸ درصد رشد شناسایی و معرفی کردن به صنف مربوطه داشته است.
برگزاری ۱۱۰ جلسه آموزش همگانی با موضوع آسیب‌های فضای مجازی
وی گفت: ۱۱۰ جلسه آموزش همگانی با موضوع آسیب‌های فضای مجازی و سواد رسانه‌ای در سطح جامعه برگزار شده است، همچین ۳۰۰ مورد محتوای آموزشی پیشگیرانه در بستر رسانه‌های نوین تولید شده است، در حوزه مشاوره ۷۸ هزار و ۶۴۲ مورد به تماس شهروندان از طریق مرکز فوریت‌های سایبری فتا پاسخگویی شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: ۵۴۷۰ مورد مسدودسازی حساب، ۹۸۳ مورد مسدودسازی سیم کارت و ۳۹۶۱ مورد مسدودسازی لینک جعلی فیشینگ صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ طرح استانی اجرا شده که بازخورد خوبی برای ارتقای سطح امنیت در حوزه سایبری داشته است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی گشت‌های ویژه برای مبارزه با جرایم خشن از جمله اقداماتی بود که در فصل گذشته برای ارتقای سطح امنیت انجام شد، همچنین نزدیک به ۹۰ تیم گشتی با شکل جدید و نیروهای زبده و آموزش دیده فعال کردیم که هدف از ارتقای سطح امنیت در محلات است.
سردار میرحیدری با بیان اینکه شماره مرکز فوریت‌های پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ است، افزود: این شماره باید اطلاع‌رسانی شود تا با انعکاس نظرات کارشناسان پلیس فتا بتوانند مردم را نسبت به این حوزه آگاه کنند و مردم نیز جرایم را به صورت گسترده به این مرکز اطلاع دهند.
وی با اشاره به اینکه تماس‌های مردمی با ۱۹۷ حدود ۱۳ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: میزان ملاقات حضوری شهروندان با این سامانه نیز ۳۳ درصد رشد داشته است.