استان اصفهان در جهت توسعه ورزش در روستاها پیشتاز است

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان از اجرای طرح تجهیز مشارکتی خانه‌های ورزش روستاهای برخوردار خبر داد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار طبیعت گردشگران، اظهار داشت: در راستای اهداف هیات ورزش روستایی استان اصفهان و در جهت توسعه ورزش در روستاها بر آن شدیم تا با ایجاد خانه‌های ورزش روستایی این مهم را عملیاتی کنیم.
مهدی اسدی ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ کارگروهی در هیات استان تشکیل دادیم و پس از امکان‌سنجی و پژوهش پیرامون این موضوع در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار در کشور یک باب خانه ورزش روستایی در شهرستان کاشان تجهیز و به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه تا کنون ۶۸ درصد از روستاهای استان دارای خانه ورزش هستند تصریح کرد: از تعداد ۸۴۹ روستای دارای دهیاری مصوب در استان، در ۵۷۸ روستا خانه ورزش ایجاد کردیم که ۲۰ درصد از کل روستاهای استان نیز خود دارای مجموعه‌های ورزشی چند منظوره هستند، در صورت تامین اعتبارات لازم و همکاری دهیاران در آماده‌سازی فضای مناسب برای تجهیز خانه ورزش، در ۲۲ درصد روستای باقی‌مانده نیز خانه ورزش تاسیس خواهیم کرد.
تجهیز 300 باب خانه ورزش روستایی در سطح استان اصفهان
عضو شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به مصرفی بودن برخی از وسایل ورزشی اهدایی به خانه‌‌های ورزش روستایی گفت: از آنجا که برخی از این وسایل از جمله راکت بدمینتون و تنیس روی‌میز در اثر استفاده مکرر مستهلک می‌شوند و بسیاری از روستاها نیز توان مالی خرید آنها را ندارند، برای اولین بار در کشور طرح تجهیز مجدد خانه‌های ورزش روستایی را در سه ماهه اول سال جاری کلید زدیم، در مرحله اول این طرح ۳۰۰ باب خانه ورزش روستایی در سطح استان تجهیز مجدد شد.
اسدی به تمکن مالی برخی از روستاها اشاره کرد و گفت: برخی از روستاها امکانات مالی خوبی دارند و توانسته‌اند با کمک خیرین و مردم مجموعه‌های ورزشی چند منظوره ساخته‌اند و برخی نیز خانه ورزش اختصاصی در چند طبقه دارند.
وی افزود: اواسط آبان‌ماه، با هماهنگی فهیمه زمانیان رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان نجف‌آباد از مجموعه ورزشی روستای حاجی‌آباد شهرستان نجف‌آباد بازدید کردیم.
سرپرست منطقه سه کشور به ظرفیت بالای ورزشی روستای حاجی‌آباد اشاره و تصریح کرد: در این روستا ۴۰۰ نفر ورزشکار بیمه شده بود که نشانگر علاقه ساکنان روستا به ورزش است و با وجود داشتن خانه ورزش اختصاصی مجهز به ۵۰ تخته تشک تاتامی بود که تصمیم گرفتیم در قالب یک طرح مشارکتی ویژه روستاهای برخوردار، تجهیزات خانه‌های ورزش را در این روستاها با کمک دهیاری‌ها تکمیل کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا با مشارکت دهیاری روستای حاجی آباد شهرستان نجف‌آباد، خانه ورزش این روستا به ۲۰۰ تخته تشک تاتامی دیگر تجهیز شد.
رئیس هیات ورزش روستایی استان اصفهان در خصوص اجرای طرح تجهیز مشارکتی خانه‌های ورزش روستاهای برخوردار خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال جاری هیات استان آمادگی این را دارد که با دهیاری روستاهایی که نیاز به توسعه تجهیزات ورزشی در خانه‌های ورزش روستای خود دارند مشارکت کند.