مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان در سومین نشست ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد: اقامت بیش از ۱۳۷ هزار گردشگر نوروزی در مدارس استان اصفهان

مدیر کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان از اقامت ۱۳۷ هزار و ۲۰۶ گردشگر نوروزی در مدارس استان خبر داد.

محمدرضا ابراهیمی در سومین جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: پس از دو سالی که جامعه با شیوع ویروس کرونا مواجه بود و منع سفر وجود داشت، با انباشت سفرهای انجام نشده مواجه بودیم، با این حال مشخص نبود امسال سفرهای نوروزی انجام خواهد شد یا روال، همانند سال‌های قبل باقی خواهد ماند.

وی افزود: مقدمات سفرهای نوروزی هر ساله از آبان‌ماه آغاز و تا روزهای پایانی اسفندماه بسترسازی برای پذیرش مسافران انجام می‌شد، اما امسال تا روز هیجدهم اسفندماه هنوز ابلاغ نشده بود که آموزش و پرورش باید برای اسکان مسافران آمادگی داشته باشد و در روز بیست و پنجم اسفند، اولین مسافران نوروزی در اصفهان پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه کاری جهادی در این مدت کوتاه انجام شد تا مسافران نوروزی بتوانند با امنیت و آرامش سفر خود را به انجام برسانند، اضافه کرد: نگاه به پذیرش مسافران نوروزی در بین مسئولان نباید اداری و سازمانی باشد و بر اساس آموزه‌های دینی، مسافران نوروزی میهمانان اصفهان هستند و باید از آنها پذیرایی مناسبی انجام دهیم، زیرا فرهنگ درخشان اصفهان با نحوه برخوردی که در پذیرش مسافران انجام می‌شود، به آنها منتقل خواهد شد.

مدیر کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: در دو سال گذشته فعالیت معلمان چندین برابر شد و ساعات کاری آنها افزایش یافت، لذا از منظر آموزش‌وپرورش مسافرت همچون یک وسیله کمک آموزشی است، زیرا با مسافرت کردن، معلمان آرامش خاطر کسب کرده و می‌توانند بهتر از گذشته تدریس کنند.

وی یکی از جلوه‌های توسعه‌پذیری و ارتقای فرهنگ را مسافر پذیری دانست و افزود: در ابتدای شروع فرایند اسکان مسافران بیش از یک‌هزار کلاس درس در شهر اصفهان آماده شده بود که با استقبال خوب مسافران، این تعداد به بیش از چهار هزار کلاس در شهر اصفهان و بیش از ۶۵۰۰ کلاس در استان اصفهان افزایش یافت.

ابراهیمی با بیان اینکه تا کنون اقامت ۱۳۷ هزار و ۲۰۶ نفر در مدارس ثبت شده است، اضافه کرد: در اصفهان به نحوی از شهروندان و مسافران پذیرایی شد که هیچ فردی با جواب منفی برای اسکان مواجه نشده و هیچ یک از این افراد نارضایتی نداشتند.

وی ادامه داد: هیچ دید اقتصادی در اسکان مسافران وجود نداشته است و هزینه دریافت شده، کمتر از هزینه‌ای است که برای پارک خودرو پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/