شهردار اصفهان در آیین افتتاح نمایشگاه عکس کودک لهستانی در اصفهان: همواره خاطرات خوبی از مردم لهستان در اذهان مردم اصفهان قرار دارد

شهردار اصفهان گفت: ارتباطات اصفهان و لهستان به ۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد، هرچند در این سال‌ها فراز و نشیب‌هایی در این روابط بوده است، اما همواره خاطرات خوبی از مردم لهستان در اذهان مردم اصفهان قرار دارد.

علی قاسم زاده در آئین افتتاح نمایشگاه عکس کودک لهستانی در اصفهان، با بیان اینکه حضور وزیر امور خارجه لهستان در فصل اردیبهشت برای ما غنیمت است، اظهار کرد: ارتباطات اصفهان و لهستان به ۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد، هرچند در این سال‌ها فراز و نشیب‌هایی در این روابط بوده است، اما همواره خاطرات خوبی از مردم لهستان در اذهان مردم اصفهان قرار دارد.

وی افزود: مرور خاطرات تلخ و شیرین این نوید را می‌دهد که می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد روابط مناسبی بین اصفهان و لهستان باشیم، زیرا بر اساس فرهنگ ایران یاد گرفته‌ایم که ابتدا بر غم کسی نیفزاییم و باعث رنجش و آزار دیگران نشویم و هر طور می‌توانیم از غم دیگران بکاهیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اصفهانی‌ها مردمان میهمان‌نوازی هستند و همواره این شهر میزان کسانی بوده است که مورد ظلم قرار گرفته‌اند، بر همین اساس هر کسی به این شهر قدم گذاشته مورد استقبال قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بچه‌های لهستانی ۸۰ سال پیش به اصفهان آمدند با گرمی از آنها استقبال شد و این افتخار را داشتیم که حدود پنج سال میزبان ۲۵۰۰ کودک لهستانی باشیم و همواره بر این فرصت میزبانی می‌بالیم.

قاسم‌زاده ادامه داد: آرزوی ما این است که در هیچ کجای جهان جنگی برقرار نشود، هرچند این آرزو اجتناب‌ناپذیر است، اما تلاش خواهیم که صلح و دوستی را در تمامی دنیا نوید دهیم و اگر ناخواسته در گیر اتفاقات تلخی شدیم، سعی می‌کنیم همزمان خوبی‌ها را نیز توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: تجربه مشترک اصفهان و لهستان می‌تواند یک تجربه خوب برای ملت‌های جهان باشد.

فصل جدید روابط اصفهان و لهستان

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان برپایی نمایشگاه عکس کودک لهستانی و حضور وزیر امورخارجه لهستان در این کلانشهر را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد این اتفاق فصل جدیدی در روابط اصفهان و لهستان باشد.

مجتبی شاهمرادی در آئین افتتاح نمایشگاه عکس کودک لهستانی در اصفهان، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در اردیبهشت رویایی و هفته فرهنگی اصفهان، میزبان وزیر امور خارجه لهستان هستیم.

وی تصریح کرد: نمایشگاه عکس کودک لهستانی به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت در این راستا همکاری‌های مؤثری با سفارت لهستان در ایران انجام شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان افزود: برپایی نمایشگاه عکس کودک لهستانی در اصفهان و حضور وزیر امورخارجه لهستان در اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این اتفاق فصل جدیدی در روابط اصفهان و لهستان باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان تلاش دارد مکان‌هایی که در گذشته لهستانی‌ها در اصفهان حضور داشتند را به عنوان مکان‌های تاریخی به ثبت برساند، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم به‌زودی هفته اصفهان را در شهرهای لهستان گرامی بداریم.

انتهای پیام/