موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان به عنوان موزه برتر سال ۱۴۰۱معرفی شد

کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان را در شاخص گردآوری و توسعه مدیریت به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب کرد.

موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان پس از ارزیابی ایکوم، در شاخص گردآوری و توسعه مدیریت به عنوان موزه برگزیده انتخاب و دکتر سید مسعود سید بنکدار رییس موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان مورد تقدیر قرار گرفت.
کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) ۲۷ موزه برتر در سال ۱۴۰۱ را معرفی کرد و تعدادی دیگر از موزه‌ها را شایسته تقدیر دانست. این موزه‌ها برحسب امتیاز دریافت شده در شاخص‌هایی همچون معرفی و بازدید، پژوهش، مناسب‌سازی، فعالیت در فضای مجازی، خلاقیت و نوآوری، کودکان و نوجوانان، آموزش، نگهداری و حفاظت، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، توسعه مدیریت، تلاش برای بقا، گردآوری و روز جهانی موزه، انتخاب شده‌اند.
دکتر سید مسعود سید بنکدار رییس موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای نگهداری و حفاظت آثار در موزه دانشگاه اظهار داشت: از جمله این اقدامات می توان به ، مرمت آثار چوبی و فلزی موزه که دچار تخریب شده بودند، مرمت برخی اسناد آسیب دیده با کمک سازمان اسناد اصفهان، تهیه دفتر یادبود دانشگاه، جمع آوری داده‌ها و اسناد دانشگاه از طریق فراخوان، اضافه شدن آرشیوهای عکس، ساماندهی مهرهای دانشگاه و ساماندهی اسناد و دیجیتال سازی اسناد، اشاره نمود.
دکترسید بنکدار تصریح نمود: روند اهدا آثار توسط خیرین طبق روال قبل انجام شده، بروزرسانی سایت و معرفی بهتر موزه، راه اندازی ساختمان جدید موزه، اعمال استانداردهای فنی و توسعه کیفی و تصویب اساس نامه موزه دانشگاه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز است.
رییس موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان در خصوص اقدامات پژوهشی در موزه دانشگاه، گفت: دو کتاب تاریخ دانشگاه به روایت تصاویر تهیه شد و عکس هایی از بازارهای اصفهان که برخی مشاغل را به تصویر کشیده؛ در قالب مجموعه عکس در یک کتاب چاپ شده است.
گفتنی است، کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) ۲۷ موزه برتر در سال ۱۴۰۱ را معرفی کرد که در این میان هفت موزه از استان اصفهان برگزیده و دو موزه شایسته تقدیر شدند.
موزه‌های برگزیده استان اصفهان، پس از ارزیابی ایکوم به شرح زیر هستند:
موزه خلاقیت و معماری در شاخص‌های بازدید، پژوهش، فعالیت در فضای مجازی و آموزش به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص‌های کودک و نوجوان و اعمال استاندارد‌های فنی و توسعه فیزیکی با کسب رتبه ۲ و در شاخص معرفی، خلاقیت و نوآوری، مناسب‌سازی برای معلولان با اخذ رتبه ۳ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.
عصارخانه شاهی در شاخص فعالیت در فضای مجازی به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص آموزش با کسب رتبه ۲ و در شاخص بازدید با کسب رتبه ۳ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.
موزه چهلستون در شاخص‌های آموزش و بازدید به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و درشاخص اعمال استاندارد‌های فنی و توسعه فیزیکی با کسب رتبه ۲ و در شاخص توسعه مدیریت با کسب رتبه ۳ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.
موزه مردم شناسی میمه (حمام گرده) در شاخص‌های اعمال استاندارد‌های فنی و توسعه فیزیکی و تلاش برای بقا به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص فعالیت در فضای مجازی با کسب رتبه ۲ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.
موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان در شاخص گردآوری و توسعه مدیریت به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد.
موزه برزک در شاخص معرفی به عنوان موزه برگزیده انتخاب شد و در شاخص تلاش برای بقا با کسب رتبه ۲ مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.
انتهای پیام/