خوانسار؛ گردشگری بکر همراه با فرهنگ غنی

نشست خبری فرماندار و شهردار خوانسار باجمعی از خبرنگاران عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران اصفهان در محل شهرداری این شهر برگزار شد.
عباسعلی علی خاصی فرماندار خوانسار در این نشست گفت : گردشگر هست، سرمایه گذار هم باید باشد بنابراین آمادگی وارد شدن بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت های گردشگری را داریم.
وی افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام شهرستان به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
در ادامه مهدی احمدی شهردار خوانسار گفت : به دنبال تکمیل زیر ساخت های گردشگری خوانسار هستیم تا علاوه بر شناسایی منطقه باعث اشتغال هم بشود ، همچنین فرهنگ غنی خوانسار تاثیرگذار بر گردشگری باشد.
وی افزود: ۲۰ هزار تن عسل بسته بندی و بیش از ۵۰ هزار تن محصولات زراعی و ۳۰۰ تن میوه آلو و گردو از مهمترین محصولات این شهرستان است.
احمدی اظهار داشت : با توجه به بافت شهر هزینه مدیریت شهری بسیار بالاست برای مثال حمل زباله در زمستان در این منطقه خیلی سخت است و هزینه بر و با توجه به اینکه شهر طولی است حدود ۱۴ کیلومتر برنامه توسعه شهر در عرض مدنظر است تا باغ های خوانسار و بافت شهر حفظ شود.
شهردار خوانسار گفت : در طرح جامع شهر نسبت به طرح هادی ۳۰ هکتاراز مناطق مسکونی را کاهش دادیم و به جای آن باغ اضافه شده است که در کل حدود ۴۰ هکتار به باغات شهر خوانسار اضافه کردیم.
احمدی در خصوص بودجه شهرداری گفت : بودجه شهر خوانسار سال قبل ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که امسال به ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که سرانه آن برای هر نفر ۲۳ میلیون ریال می شود.
گفتنی است جمعی از خبرنگاران اصفهانی انجمن صنفی در سفر یک روزه خود به خوانسار از مناطق دیدنی این شهر از جمله آسیاب آبی، ساختمان حبیبی ها، باغات گردشگری، پارک گلستان کوه و بافت قدیمی شهر دیدن نمودند. خوانسار در 178 کیلومتری شمال غربی اصفهان قرار دارد.
بهمن توکلی فرد، پژوهشگر رسانه و روابط عمومی