رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان: لزوم گسترش رشته های هنر و گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

دکتر پیام نجفی در کارگاه آموزشی بررسی مسائل آموزشی و پژوهشی علوم انسانی و هنر گفت: اصفهان شهری تمدن ساز، هنرپرور و هنرخیز است و به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور شناخته می شود از این رو باید رشته های جدید و تخصصی در حوزه هنر و گردشگری به واحدهای دانشگاهی این استان اضافه شود.
وی افزود: آب و هوا و خاک اصفهان هنرخيز است، شعر، ادبيات، موسيقي، صنعتگري، معماري و صنایع دستی همه تجلي هنري ظريف و خاص مردمان اصفهان است و در يك كلام مهم ترين ويژگي اصفهان فراگير بودن هنر و صنعت در تمام وجوه و رشته هاي متنوع و مختلف و نه فقط در يك رشته خاص است از این رو نیاز است که دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان میزبان رشته های متنوع در حوزه هنر و گردشگری باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح پویش به عنوان زمینه ساز اشتغال دانشجویان خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی شناسایی شده توسط دانشگاه، امکان جذب و استخدام در صنایع و موسسات، امکان بهره بردن از کمک هزینه تحصیلی از جمله مزایای طرح پویش می‌باشد.
وی افزود: باید نگاه متفاوتی را به بحث هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانشگاهی داشته باشیم جوانان کشورمان به درستی هدایت تحصیلی نمی‌شوند و به 5 یا 6 رشته خاص هدایت می‌شوند و نگاه کوتاه مدت دارند این در حالی است که کشورمان در حوزه‌های مختلف نیاز به استعداد دارد از این رو برخی رشته‌ها مورد کم توجهی جوانان قرار گرفته است.
دکتر نجفی بیان داشت: تجربه تاسیس مرکز هدایت تحصیلی در این واحد دانشگاهی به خوبی نشان می دهد که با نیاز سنجی و معرفی درست و دقیق رشته های دانشگاهی می توان داوطلبان را به رشته های مختلف هدایت کرد تا از تراکم در یک رشته و کم توجهی به رشته دیگر جلوگیری شود و این یعنی کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در رشته های مختلف دانشگاهی.
دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: رشته‌هایی که مشمول طرح پویش هستند، تنها محدود به رشته‌های فنی نبوده و رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و بالاخص علوم انسانی نیز در این مقوله مشارکت داشته و در این راستا ارتباط مؤثر و سازنده ای با نهادهای مختلف استان داشته ایم و دانشجویان بسیاری در این طرح حضور دارند و در سال تحصیلی جدید قطعا با گسترش و افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد.