جشن ملی ارتباطات و روابط عمومی؛ 7 راهبرد روابط عمومی ناب

در جشن ملی ارتباطات و روابط عمومی و اختتامیه دومین جشنواره ایده های خلاق روابط عمومی به میزبانی شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی، دپارتمان ارتباطات و اطلاعات و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حالی به کار خود پایان داد که می توانست، خوشه های معرفت و عرفان را از درختان پربار معلومات در مزرعه ارتباطات و روابط عمومی بر چید و در جهت اصلاح امور و رشد جامعه استفاده نمود.
دکتر هادی زمانی، رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات استان اصفهان در این مراسم ۷ راهبرد روابط عمومی ناب را به جهت توسعه ارتباطات اجتماعی و حل معضلات جامعه مورد تأکید قرار داد.
اعتماد سازی، ارزش‌آفرینی، مشارکت و اطلاع‌رسانی، پاسخگویی، تفکر آفرینی، نوآوری، هوشمندسازی و معتبر سازی از جمله سرفصل‌های سخنرانی ایشان و در واقع محور توسعه و حل مسائل و بحران های جامعه بود.
رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات استان اصفهان و نویسنده کتاب روابط عمومی ناب، همچنین یکی از وظایف روابط عمومی ها را ایجاد اعتماد و یکی از رسالت های مهم این نهاد را تغییر و آگاهی بخشی در جامعه دانست که نگرش و تفکر جدید را به ارمغان خواهد آورد.

هفت ویژگی مهم که روابط عمومی ها براساس آن شناخته می شوند
دکتر غلامرضا کاظمی دینان از جمله سخنرانان جشن ملی روابط عمومی در اصفهان بود که وجه تمایز روابط عمومی را به شکلی زیبا و کاملاً کاربردی و راهبردی در هفت بند در مسیر راه روابط عمومی ها قرار داد.
رئیس شورای هفته ارتباطات و روابط عمومی، روابط عمومی را گوش شنوای سازمان و نهادی دانست که بتواند مشکلی از مشکلات دیگر انسان‌ها حل کند.
وی همچنین خطاب به مدیران گفت: ما روابط عمومی سیاسی نیستیم و مخاطبان خاص نداریم مخاطبان ما همه مخاطبان هستند.
دکتر کاظمی دینان، در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه روابط عمومی یعنی مردم داری، مدعی‌العموم و مدافع حقوق دیگران بودن، باردیگر خطاب به مدیران دستگاه ها گفت: از روابط عمومی های کاردان استفاده کنید تا بدون خسارت و یا با کمترین خسارت بتوانند وظایف سازمان را به پیش ببرند.
وی با تذکر این مطلب مهم که روابط عمومی از آدمیت گذشته و به انسانیت رسیده است، هفت ویژگی و مشخصه مهم و حیاتی روابط عمومی ها که با آن شناخته می شوند را تشریح نمود.
روابط عمومی باید حد خود و دیگران را نگه داشته تا نه حق کسی ضایع شود و نه اجازه دهند تا ظلمی انجام شود، روابط عمومی باید حافظ حقوق دیگران باشد، روابط عمومی باید حریم را نگه داشته و خط قرمزها را رعایت نماید، روابط عمومی باید حرمت و کرامت انسانی حتی مخالفان را نیز رعایت کند، روابط عمومی باید حسن خلق داشته باشند تا دیگران به محض دیدن آنها شاد شود، روابط عمومی باید حسن نیت داشته باشند و در صورت لزوم قضاوت آنها از مثبت به منفی باشد، روابط عمومی باید حامی تکیه گاه و فوندانسیون سازمان باشد.
وی این هفت وظیفه را لازمه روابط عمومی و ویژگی بلافصل روابط عمومی ها دانست تا این واحدها بتوانند مراکز شادی آفرین و انرژی‌بخش و قهرمان فکر و اندیشه باشند.