المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در اصفهان افتتاح شد

سومین دوره المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور در دو بخش پسران و دختران به میزبانی دانشگاه‌ صنعتی و دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران، سومین دوره المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور در دو بخش پسران و دختران به میزبانی دانشگاه‌ صنعتی و دانشگاه اصفهان افتتاح شد.
سومین دوره المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور قرار است که در دو بخش مجزا پسران و دختران برگزار شود؛ بر همین اساس مسابقات بخش پسران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد و حدود 1000 دانشجو در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، شطرنج و دو میدانی به رقابت خواهند پرداخت.
مراسم افتتاحیه سومین المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر بخش پسران، عصر امروز در سالن شیخ‌بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و فناوری و رئیس امور دانشجویان کشور، سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی ریاست دانشگاه صنعتی، تنی چند از مسئولان استان اصفهان و خانواده دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد.
المپیاد فرهنگی ورزشی محلی برای گسترش همدلی است
معاون وزیر علوم و فناوری و ریاست امور دانشجویان کشور در حاشیه مراسم افتتاحیه المپیاد فرهنگی_ ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: ما در زمان برگزاری محل انتخاب برگزاری المپیاد فرهنگی-ورزشی، دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان را انتخاب کردیم تا دختران و پسران دانشجو بتوانند به طور مجزا اما هم‌زمان با یکدیگر رقابت کنند. امیدوارم نتایج به دست آمده از این المپیاد به شکلی باشد که بتوانیم دوره‌های بعدی را نیز برگزار کنیم.
هاشم داداش‌پور افزود: از ابتکار دانشگاه صنعتی اصفهان درباره نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه سپاسگزارم، فضای انتخاب شده برای مراسم افتتاحیه تعجب‌آور بود اما توانست به خوبی و درستی یادآور المپیاد فرهنگی-ورزشی باشد.
وی تصریح کرد: هدف از شکل‌گیری المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان شاهد، گسترش همدلی بین دانشجویان در کنار رقابت ورزشی است. با این حال این المپیاد می‌تواند محلی برای پرورش استعدادهای ورزشی باشد و حتی برخی از ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها قابلیت بازی کردن در تیم ملی دانشجویان را دارند و این نشان می‌دهد که این المپیاد در کنار گسترش همدلی، راهی برای رسیدن به تیم ملی دانشجویان باز کرده است.
معاون وزیر علوم و فناوری کشور متذکر شد: در کل کشور حدود 94 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر وجود دارند و تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن تنوع سلایق، بسترهای مختلفی را برای آنها فراهم کنیم. بر همین اساس در روزهای گذشته ضیافت ملی ایثار در شهر مشهد مقدس برگزار شد و حدود یک هزار نفر از دانشجویان ایثارگر در این اردوی عملی شرکت کردند.
وی ادامه داد: همچنین المپیاد فرهنگی-ورزشی ویژه دانشجویان شاهد طراحی شده و درحال برگزاری است. در نهایت قرار است که در بهمن ماه آینده جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی در دانشگاه هنر تهران تحت عنوان شهید آوینی برگزار شود. علاوه بر این طرح شهیدسلیمانی ویژه دانشجویان نخبه شاهد در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود و برترین دانشجویان در حوزه‌های مختلف علمی شناسایی می‌شوند.

دانشگاه صنعتی قدمگاه 146شهید بزرگوار است
سیدعلی‌محمد میرمحمدی میبدی، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان در حاشیه این مراسم گفت: خدا را شاکریم هستیم که در قدمگاه 146 شهید بزرگوار میزبان سومین المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور هستیم.
وی افزود: بخشی از اقتدار کشور توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی رقم زده شده و رقم می‌خورد. بسیاری از پل‌های امروز که به عنوان یک سازه افتخار آفرین به آنها نگاه می‌کنید، توسط دانشجویان شهید دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته شده است. با این حال برخی از مسئولان قدر و شأنیت خانواده شهدا و ایثارگران آنگونه که باید درک نکرده‌اند.
تلاش می‌کنیم المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان شاهد مستمر باشد
ابراهیم علیدوست، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان نیز در حاشیه این مراسم گفت: المپیاد فرهنگی-ورزشی در جهت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا از طریق تلفیق فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی تشکیل شده است.
وی افزود: این رویداد سومین دوره المپیاد فرهنگی-ورزشی دانشجویان شاهد است که بعد از گذشت 6 سال نسبت به دومین دوره آن برگزار می‌شود. تلاش می‌کنیم که این رویداد استمرار یابد و به فاصله 1.5 سال در میان برگزار شود.
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: بعد از شیوع کرونا فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها تعطیل شده بود و دانشگاه‌های میزبان برای برگزاری این مراسم عزم راسخی نشان دادند.
عکاس: فاطمه صابری