رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان: دانشگاه آزاد اصفهان، رقیبی قدرتمند برای دانشگاه‌های تراز اول کشور است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جلسه مشاوران تحصیلی این استان، بسیاری از رشته‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اصفهان(خوراسگان) را قابل رقابت و حتی برتر از دانشگاه‌های سطح اول کشور دانست.
پیام نجفی گفت: در استان اصفهان، 28 واحد و مرکز دانشگاهی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی با مرکزیت واحد اصفهان(خوراسگان) داریم که در این مراکز رشته‌ها و تخصص‌های فراوانی در تمامی گرایش‌ها و شاخه‌ها به فراخور منطقه و امکانات موجود در واحدها تدریس می‌شوند.
وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز که نزدیک به چهار دهه قبل با همت دکتر احمدعلی فروغی ابری پی‌ریزی شد، بسیاری از رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و تجربی با بهره‌گیری از اساتید مطرح و تراز اول استان و حتی کشور شروع به کار کرد و اکنون فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها در تخصص خود، جزء سرآمدان شهر و کشور هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بیان کرد: علیرغم بی‌مهری‌های برخی مسئولان کشور نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی، این نهاد مردمی، سهم بسزایی در تربیت نیروی متخخص مورد نیاز کشور دارد و یکی از نمودهای آن حضور و نقش‌آفرینی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در اکثر قریب به اتفاق نهادها و ارگان‌ها و مراکز علمی و تخصصی کشور است.
نجفی با گرامیداشت زحمات موسسان این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: دکتر فروغی و تیم همراه وی در بدو تاسیس این دانشگاه با دوراندیشی و دید بازی که داشتند، لزوم تربیت متخصصان رشته‌های حیاتی و مورد نیاز استان و کشور را درک کرده و در خصوص پایه‌ریزی بسیاری از رشته‌های راهبردی و کلیدی اقدام کردند که امروز پس از گذشت 34 سال، می‌بینیم که این رشته‌ها علاوه بر رفع نیاز علمی کشور، جزء شاخص‌ترین و کاربردی‌ترین رشته‌ها با استادانی بنام و قابل رقابت با دانشگاه‌های مطرح کشور است.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد استان با اشاره به ظرفیت‎‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای تحصیل متقاضیان دانشگاه اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اصفهان(خوراسگان)، وجود رشته‌های تحصیلی با گرایش‌های مختلف از علوم انسانی و هنر تا رشته‌های پزشکی برای سلایق و علایق مختلف و با بهره‌مندی از استادان مشهور، بستری مناسب برای علاقمندان به تحصیلات دانشگاهی فراهم کرده تا امکان تحصیل در شهر و استان خود را داشته باشند.
وی ضمن بیان نقاط مثبت و متمایز دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی از مسائلی که دانشجو در دانشگاه آزاد با آن روبروست، مباحث مالی و پرداخت شهریه است که بحمدالله با تفاهم نامه‌ای که اخیرا با یکی از بانک‌های کشور منعقد کرده‌ایم، با ارائه تسهیلات بلند مدت و کم‌بهره، این دغدغه برای دانشجویان قابل حل است و جای نگرانی برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد نیست.
نجفی فراهم شدن امکان تحصیل در دو رشته همزمان برای دانشجو در دانشگاه آزاد را یادآور شد و تاکید کرد: ظرفیت دیگری که منحصرا برای مشتاقان کسب علم در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده، امکان تحصیل در دو رشته همزمان است که در این طرح دانشجو تنها با پرداخت یک شهریه ثابت، قادر به تحصیل در دو رشته همزمان خواهد بود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به طرح محوری پویش افزود: طرح اشتغال همزمان با تحصیل دانشجو، موسوم به طرح پویش، اصلی‌ترین و محوری‌ترین طرح در حال اجرا در دانشگاه آزاد استان اصفهان است که در این طرح، دانشجو علاوه بر تحصیل، در یکی از مراکز صنعتی، تولیدی یا موسسات اقتصادی و تجاری مشغول به کار شده تا همزمان با کسب علم و فراگیری مهارت کاری و پرداخت شهریه وی از سوی مراکز صنعتی و تجاری، از تجربیات مورد نیاز در بازار کار نیز بهره‌مند شده و در ترسیم آینده شغلی خود، با دستی باز تر و بهتر تصمیم‌گیری کنند.
وی عنوان کرد: طرح پویش به مدت دو سال است که در این استان آغاز به کار کرده و خوشبختانه تا کنون موفق شده است از 2 هزار و پانصد متقاضی این طرح، تعداد هزار و پانصد دانشجو را به بخش صنعتی و تجاری معرفی و مشغول به کار کند که در نوع خود طرحی ایده‌آل و بی‌نظیر برای دانشجو، صنعت و دانشگاه است.
در ادامه مشاوران تحصیلی مدارس استان، سوالاتی مربوط به نحوه برخورداری از امتیازات فراهم شده برای دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نموده که رییس و برخی از مسئولان حاضر در جلسه، پاسخگوی مباحث مربوطه بودند.