انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اتاق‌های بازرگانی اصفهان و کراچی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در سفر به پاکستان در قالب هیئت تجاری با اتاق بازرگانی کراچی تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های مختلف تجاری امضا نمود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی، در این نشست در واکنش به فشارهای ناشی از تحریم و اثرات آن بر تولید و صادرات کشور گفت: ملت و دولت ایران تا به امروز فشارهای تحریم را تحمل کرده و در همین شرایط پیشرفت هم داشته اند و ایران تبدیل به تولیدکننده و صادرکننده کالاهایی شده که پیش از این واردکننده آن بوده است.
وی از اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان ایران یاد و تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار واحد کوچک و متوسط در این استان فعالیت کرده و قطب نساجی ایران است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه بر ضرورت تقویت و تمرکز بر روابط تجاری شهرهای مختلف ایران و پاکستان تاکید کرد.
محمد طارق یوسف، رئیس اتاق بازرگانی کراچی، نیز روابط اقتصادی بین دو کشور را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: در صنعت کاشی و سرامیک تجربه خوبی بین دو کشور شکل گرفته است، هرچند در این بخش هم شرایط آن طور که باید نیست؛ اما می‌توان از آن الگو گرفت و سطح همکاری‌ها را در دیگر حوزه‌ها تقویت کرد.
رئیس اتاق کراچی از بهبود تجارت صیفی و انواع سبزیجات در قالب مکانیزم تهاتر میان تجار دو کشور خبر داد و افزود: این روند همچنان رضایت‌بخش نیست اما گام روبه‌جلویی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
شایان ذکر است در جریان سفر هیات تجاری بخش خصوصی ایران به پاکستان، اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان سه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
دو طرف بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده برای تقویت همکاری‌های جامع میان بخش‌های خصوصی دو کشور، ایجاد شورای مشترک بازرگانی ایران و پاکستان و تعیین سازوکاری برای حل‌وفصل اختلافات تجاری دوجانبه توافق نمودند.
بر این اساس، شورای مشترک بازرگانی ایران و پاکستان در کنار اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان در راستای تقویت مناسبات اقتصادی میان دو همسایه تلاش خواهد کرد.