معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان: جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان بار دیگر روح ورزش را در شهر گسترش داد

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال خوب شهروندان از جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان گفت: این مسابقات بار دیگر روح ورزش را در شهر گسترش داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، احسان بعیدی در خصوص برگزاری بیست و دومین دوره جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اظهار کرد: برنامه ریزی این مسابقات از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۱ انجام شد و با وجود تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، این رقابت‌ها با شکوه‌ هرچه‌ تمام‌تر از نظر سازماندهی و نظم آغاز شد.
وی افزود: فراخوان برگزاری این مسابقات در ۲۸ رشته ورزشی که البته دو رشته آن شامل جانبازان و معلولان و بیماران خاص، خود چندرشته‌ای است، ویژه ورزشکاران و عموم مردم صادر و تقویم مسابقات قبل از شروع رویداد، به صورت کلی اعلام شد.
وی گفت: این رویداد بزرگ با استقبال پررنگ ورزشکاران در رشته‌های مختلف روبرو شد به طوری که ناچار شدیم در بعضی از رشته‌ها سقف حضور برای تیم‌ها مشخص کنیم.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه این رویداد در شب‌های ماه مبارک رمضان با شور فراوانی در مجموعه‌های مختلف ورزشی شهر برگزار شد و برترین‌های رشته‌های مختلف شناخته شدند، ادامه داد: از همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات‌های ورزشی استان تقدیر و تشکر دارم، چرا که با مساعی مشترک صورت گرفته این رخداد بزرگ ورزشی بار دیگر موج و روح ورزش را در ماه مبارک رمضان در کل شهر گسترش داد.
بعیدی با بیان اینکه بیست و دومین دوره جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان با شرکت حدود ۵ هزار ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی برگزار شد، افزود: عملا این ظرفیت برای بخش اعظمی از شهروندان فراهم بود تا بنا به مهارت و علاقه خود در این رویداد ورزشی شرکت کنند.
وی ادامه داد: این استقبال به ما می‌گوید مردم در امر ورزش همگانی مطالبه و با ما همراهی دارند و استقبال نیز می‌کنند لذا باید روز به روز ظرفیت‌ها را از بعد سخت افزار یعنی توسعه اماکن و تجهیزات ورزشی و نرم افزار با برگزاری رویدادهای باکیفیت و استاندارد برای استفاده عموم مردم افزایش دهیم.
وی ضمن عرض خسته نباشید به کلیه دست اندرکاران این رویداد که از قبل از عید و ماه مبارک رمضان تاکنون، نسبت به برنامه ریزی و اجرای این رویداد اهتمام داشته‌اند، گفت: نتیجه تلاش‌ها این شد که جام بیست و دوم با حضور گسترده عوامل، ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزشی شهر برگزار شد.
وی تأکید کرد: جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان الهام گرفته از مسابقاتی مانند فوتسال و گل کوچک است که سال‌های پیش در ساعات پس از افطار توسط خود مردم انجام می‌شد. در طول زمان این جمع بندی صورت گرفت که ماه مبارک رمضان نه فقط فرصتی برای علاقه‌مندان فوتسال است بلکه می‌تواند ظرفیتی برای حضور شهروندان در دیگر رشته‌ها نیز باشد.
بعیدی گفت: همچنان که می‌بینیم در کشورهای مسلمان حاشیه خلیج فارس نیز چنین رقابت‌هایی پس از افطار برگزار می‌شود، با توسعه این جام، عملا رقابت‌ها در این تعداد رشته برای همه علاقه مندان به ورزش برنامه ریزی شده است.