همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و انجمن صنعت نشر استان برای تقویت فرهنگ کتابخوانی

در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن صنعت نشر استان با رئیس و عضو هیئت نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان، بر ایجاد ساز و کار تقویت فرهنگ کتابخوانی از طریق تعامل اتاق بازرگانی و این انجمن تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طبیعت گردشگران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنعت نشر استان با رئیس و عضو هیئت نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
امیر کشانی در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت مطالبه‌گری انجمن‌های اقتصادی برای گرفتن خدمات موردنیازشان از دولت گفت: انجام کار گروهی در موفقیت انجمن‌ها دارای نقش مهمی است.
رئیس دوره دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پارلمان بخش خصوصی اصفهان تصریح کرد: لازم است انجمن‌ها از این ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده کنند.
کمک به افزایش سرانه مطالعه فعالان اقتصادی و پرسنل آنها از طریق پیشنهاد عناوین موردنیاز هر صنعت و ارایه سرفصل‌های آموزشی تخصصی موردنیاز صنعت نشر به منظور حمایت مالی اتاق از برگزاری این دوره‌ها از دیگر موارد بیان شده از سوی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بود.
سید وحید دزفولی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز تعیین بودجه‌ای برای تشویق فرهنگ کتابخوانی در مدارس توسط اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و ارائه سرفصل کتاب‌ها از سوی انجمن صنعت نشر استان را سازو کاری برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و تقویت اقتصاد نشر استان دانست.
همچنین مرتضی ثابت قدم خزانه دار و عضو اصلی هیئت مدیره انجمن صنعت نشر استان با بیان اینکه انجمن صنعت نشر اصفهان به عنوان تولیدکننده محتوا و فکر به عضویت اتاق بازرگانی درآمد گفت: این انجمن از ظرفیت عضویت تمامی صنوف وابسته به نشر برخوردار است.
وی خواستار تغییر نام و اساسنامه این انجمن به منظور گسترش دایره شمول انجمن مذکور و حمایت مالی و معنوی اتاق بازرگانی از این انجمن و تقویت جایگاه صنعت نشر اصفهان شد.
ثابت قدم با اشاره به کیفیت تولید و گسترده بودن عناوین صنعت نشر استان بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به این صنعت و تامین مواداولیه وارداتی موردنیاز از داخل استان تاکید و تصریح کرد: تخصیص کاغذ یارانه‌ای به ناشرین استان ،بهینه سازی سرانه فرهنگی صنایع در راستای تشویق فرهنگ مطالعه و حمایت جامع از برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی استان از دیگر درخواست‌های این انجمن می باشد.