مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان مطرح کرد: بتن مشبک بهترین گزینه برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب پس از بارندگی‌ها، سازه‌های مشبک برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه خبری طبیعت گردشگران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ مجید عرفان‌منش با اشاره به استفاده از سازه‌های مشبک برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان اظهار کرد: از مزایای استفاده از پوشش‌های مشبک بتنی بهره‌گیری از شیب‌های تند اطراف اتوبان‌ها به عنوان کان استقرار گیاه، صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان‌آب پس از بارندگی‌ها و همچنین کاهش حجم علف‌های هرز است.
او افزود: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب پس از بارندگی‌ها سازه‌های مشبک برای استقرار گیاه در شیب بزرگراه‌های اصفهان در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۱۸۰۰ متر مربع مشبک بتنی در حاشیه اتوبان دستجردی اجرا شده است که در آن حدود شش هزار گلدان گل از گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب نگهداری می‌شود.
عرفان‌منش با بیان اینکه ۱۸۰۰ متر مربع از این نوع سازه هم در حاشیه اتوبان شهید اردستانی نیز اجرا شده است، گفت: بیشتر گل‌هایی که کاشت می‌شود از گونه‌های لیموس آبی، کارپوبروتوس، سدوم، مغربی و شاه‌پسند خزنده است.